בעקבות וונדליזם ואיומים על חיי המנכ"ל הושבת בית העלמין תל רגב

פרסום ראשון. בעקבות וונדליזם קשה ואיומים על חיי מנכ"ל בית העלמין, הושבת בית העלמין תל רגב בצפון הארץ, ובמקום לא יתקיימו הלוויות. "אין עוד מקום לשאננות ואו הימנעות מצידה של משטרת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/04/15 16:45 ב באייר התשעה

בעקבות וונדליזם ואיומים על חיי המנכ"ל הושבת בית העלמין תל רגב
אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת, צילום: אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת

בית העלמין תל רגב השביתה את פעילותה בעקבות מסכת של וונדליזם, גניבות ואיומים על חייו של מנכ"ל המקום בידי תושבים בכפר בדואי סמוך, כך מתפרסם לראשונה ב'כיפה'.

לידי 'כיפה' הגיע מכתב מעורך דינה של מועצת בתי העלמין היהודיים תל רגב, בית עלמין אשר משרת את תושבי הצפון, לניצב דביר זוהר, מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל, בו הוא מתריע כי שוב ושוב מתקבלים איומים על חייו של מנכ"ל בית העלמין אריה פרג'ון. מכיוון לטענתו התלונות לא מטופלות, הוא משבית את בית העלמין מפעילות.

במכתב, אשר הוגדר כדחוף, ואשר העתקים ממנו נשלחו גם לשר הדתות נפתלי בנט, סגן השר הרב אלי בן דהן, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, מנכ"ל משרד הדתות אלחנן גלט ואילן סרנדל, מפקד תחנת זבולון, מבהיר עורך הדין שמואל ברח"ד כי "בשבועות האחרונים הגישה מרשתי פעמים מספר תלונות בתחנת משטרת זבולון על מעשיי ונדליזם וגניבות שמתרחשים בבית העלמין האזורי תל רגב ובין השאר אף הושחתו ונגנבו ממתחם תל רגב מצלמות אבטחה, ציוד קבורה. הושלכו רימוני רסס ומעשיי בריונות נוספים".

עורך הדין מספר כי נשלחו מכתבים למפקד תחנת זבולון של המשטרה, ולאגפים שונים במשטרה, אך זאת ללא הועיל, ומבהיר כי מועצת בתי העלמין מסבירה כי "מעשי הבריונות והוונדליזם במתחם תל רגב נעשה על רקע ניסיון של סחיטה (פרוטקשן)".

"אין ולא יכולה להיות כל מחלוקת על כך כי לא ניתן להשלים בשום פנים ואופן אם מציאות של מעשיי סחטנות ונדליזם והשחתת ציוד במתחם תל רגב", כותב עורך הדין. "מעשיי האלימות ואו הפגיעה ברכוש ואו הוונדליזם במתחם תל רגב (הכוללים אף כלי עבודה לחפירת קברים), פוגעים בצורה משמעותית ביותר באפשרות מתן שירות בסיסי ויסודי של קבירת נפטרים במתחם תל רגב".

"מרשתי מנסה לנקוט בפעולות להפסקת והדברת המעשים הנפשעים הנ"ל תוך הבאת מלוא המידע על כך לידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, תחנת זבולון אך לדאבונה הרב הינה בתחושה כואבת ודואבת על היעדר שיתוף מלא, נמרץ וענייני מצד הגורמים המשטרתיים המופקדים על מתן עזרה ותחושת ביטחון בנסיבות אלו", מאשים ברח"ד.

"בהיעדר טיפול משמעותי, ענייני ורצוף של גורמי משטרת ישראל להדברת התופעה של מעשיי ונדליזם, אלימות ופגיעה ברכוש אשר אף עלול להגיע חס וחלילה לידי פגיעה בנפש לא נותר למרשתי, בתיאום עם מנהלי חברת קדישא אשר מטפלים בקבורת נפטרים במתחם תל רגב מלהשבית את שירותי קבורת נפטרים דבר שמרשתי ביקשה להימנע מכך עד כמה שהדבר אפשרי אך מבלי להסתכן חס וחלילה בפגיעה בעובדיי מרשתי ואו במתחם תל רגב על ידי אותם גורמים אשר כאמור פועלים ועוסקים במעשיי סחטנות כנגד מרשתי", אומר עורך הדין.

לדברי ברח"ד בפרק זמן מסוים אכן ננקטו פעולות מסוימות על ידי המשטרה שהביאו לרגיעה, אך לטעמו פעולות אלו הופסקו והדבר נותן את אותותיו בשטח. "דבר אשר מדאיג ביותר את נציגי מרשתי באפשרות המשך מתן שירותי קבורה ראויים ונאותים במתחם תל רגב בנסיבות שכאלו".

עורך הדין מבקש ממשטרת ישראל לנקוט באופן מידי בפעולות שימגרו את האלימות והוונדלזים אחת ולתמיד. "אין עוד מקום לשאננות ואו הימנעות מצידה של משטרת ישראל מלנקוט בכל הפעולות והמעשים שבסמכותה ובאחריותה לעשות, בכדי לאפשר טיפול של מרשתי וחברות הקדישא בקבורת נפטרים מתוך ביטחון, על כל המשתמע מכך".

ממשטרת חיפה נמסר בתגובה: "לא התקבלה תלונה על איומים על חייו של מנכ"ל בית העלמין תל רגב. לגבי החקירה בתל רגב, החקירה מתנהלת מזה מספר חודשים"