חבריו של שלום יוחאי שרקי יקיימו היום ערב שירה וזיכרון במקום הפיגוע

שבוע לאחר שנרצח, יקיימו הערב (ג´) חבריו של שלום יוחאי שרקי הי"ד ערב לזכרו על רקע ציון יום הזיכרון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/04/15 13:45 ב באייר התשעה

חבריו של שלום יוחאי שרקי יקיימו היום ערב שירה וזיכרון במקום הפיגוע
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

שבוע לאחר רציחתו של שלום יוחאי שרקי הי"ד בפיגוע דריסה בצומת 'הפסל הלבן' בגבעה הצרפתית בירושלים, יקיימו הערב חבריו של שרקי ערב לזכרו על רקע ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

היום הותרו לפרסום פרטי חקירת הפיגוע בצומת הגבעה הצרפתית מיום 15.4.15 שבוצע ע"י צעיר ב.מ. תושב ענתא , כפי שפוענחו ע"י ימ"ר ירושלים והשב"כ.

מהמשטרה נמסר כי בתאריך 15.4.15 בשעה 22:30 לערך נסע החשוד ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיעו לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני צעירים יהודים שעמדו בתחנת האוטובוס. מיד לאחר מכן נסע לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו את החשוד.

כתוצאה מהפיגוע נפצעו קשה שני צעירים יהודים, שלום יוחאי שרקי, כבן 26, שנפגע קשה פונה לבית חולים ושם נפטר מפצעיו, ושירה קליין כבת 20 נפצעה באורח קשה ומאושפזת בבית חולים הדסה עין כרם.

החשוד, חאלד קוטינה, בן 37, תושב ענתא, נשוי ועובד כמנקה מסגד בענתא ומוכר כאיש דתי אדוק. בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרי הימ"ר כי הוא חש 'נרדף ע"י אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה. בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. במסגרת החקירה, נשלח החשוד להסתכלות, ועפ"י חוו"ד פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין.

בהמשך החשוד הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר בחקירתו כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים וזאת כנקמה על 'חייו האומללים'. עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר, ביציאה מענתא עוכבו במחסום והוא חש כעס רב על כך. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ביהודים.

החשוד נסע ברכבו מסוג מאזדה בכביש מספר 1 והחל לאתר קורבנות פוטנציאליים, רק כשעצר ברמזור בצומת הגבעה הצרפתית הבחין בשני הצעירים בעלי חזות יהודית הולכים לכיוון תחנת האוטובוס, החליט שזו מטרתו, הסיט את רכבו כאמור ופגע בהם.

כמו כן , עולה מהחקירה כי החשוד נהג לשלוח לחבריו הודעות באמצעות הטלפון הנייד שלו בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הובילה לפענוח תוך זמן קצר של הפיגוע המצער".

מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום בירושלים עד ליום שישי. חקירתו נמשכת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן