הרב יעקב מדן לכיפה: הרב ליכטנשטיין היה גדול הדור של הציונות הדתית

בראיון קצר ל"כיפה" הספיד הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, את הרב אהרון ליכטנשטיין. "זו אבדה גדולה. היה במימדים שלא היו כאן בארץ מבחינת דרך הלימוד והקיפו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/04/15 10:37 א באייר התשעה

הרב יעקב מדן לכיפה: הרב ליכטנשטיין היה גדול הדור של הציונות הדתית
נעמן קם, צילום: נעמן קם

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, שכיהן לצידו של הרב אהרון ליכטנשטיין בעשור האחרון, הספיד הבוקר (ב') בראיון קצר ל'כיפה' את הרב ליכטנשטיין שהלך לעולמו.

"כולנו באבל כבד. התלמידים, הר"מים, ועשרות אלפים נוספים שלמדו תחתיו. כולנו היינו תלמידיו, למדנו ממנו תלמוד תורה, דרך ארץ ובעיקר את השילוב ביניהם שהיה משמעותי מאוד מבחינתו", אומר הרב מדן.

"הוא היה במצב לא טוב בשנים האחרונות אבל אף אחד לא הכין אותנו לקראת זה. אנו בוכים את השריפה. הוא היה גדול הדור של הציונות הדתית ללא ספק ואנו נצטרך לשבת ולראות כיצד ממשיכים הלאה. זו אבדה קשה ביותר".

הרב מדן מספר סיפור מייצג על הרב ליכטנשטיין. “פעם ראו אותו בכפר עציון, ושאלו אותו מדוע הוא נמצא שם. בתשובה הוא סיפר שהיה אצלו פועל ערבי ובסוף העבודה הוא הקפיץ אותו לכפר עציון. כזה הוא היה. גם בגיל מבוגר יחסית ובמעמדו דאג לכולם".

"הוא היה איש של לימוד ודרכי חסד. הוא היה במימדים שלא היו כאן בארץ מבחינת דרך הלימוד, ההיקף והדרישה מהתלמידים. הוא העלה את הדברים לרמות מאוד גבוהות. הוא חיבר בין הדברים בצורה החזקה ביותר, אולי יותר מאשר אצל כל אדם אחר. דרך ארץ שקדמה לתורה בכל התנהגותו".