סוף להדרת הנשים: תאושר עליית נשים לגשר המהדרין במירון

בתגובה לפניית ארגון מרכז צדק לנשים, קבע היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת כי לא תהיה מניעה של גישת נשים לגשר המהדרין והיא פתוחה לכולם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 13:51 כד בניסן התשעה

סוף להדרת הנשים: תאושר עליית נשים לגשר המהדרין במירון
שרה סקומן, פלאש 90, צילום: שרה סקומן, פלאש 90

לא תימנע עלייתן של נשים לגשר המהדרין במירון כפי שנעשה בשנה שעברה, קובע ישראל פת, היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת בתשובה לפניה מטעם ארגון מרכז צדק לנשים.

מאז 2012 מוקם גשר בכל שנה לטובת להולכי רגל במירון לקראת הילולת הרשב"י, שמטרתו להוביל את ההולכים מעבר לכביש ואל החניונים. הגשר נבנה לאחר שנוצרה על פי הטענה בעיה של צניעות במנהרה מתחת לכביש שכן היא מיועדת למשפחות וללא הפרדה. לאחר ההילולה מפורק גשר הולכי הרגל.

בגשר שנבנה בכל שנה מחדש מאושרת העליה רק לגברים, ועלייתן של נשים נאסרה בשל טענות על צניעות, זאת למרות שמדובר בדרך להולכי רגל כך שעל פניו הדבר אינו מותר על פי החוק. תנועת אומ"ץ אף פנתה לפני מספר שנים למבקר המדינה בדרישה לבדוק מדוע תקצב משרד התיירות בניית גשר המהדרין תוך סיוע להדרת נשים.

השנה פנתה עורכת הדין אלונה טולדנו ממרכז צדק לנשים למשרד לשירותי דת בדרישה לבטל את ההפרדה האסורה והדרת הנשים, ובתגובה קבע ישראל פת, היועץ המשפטי של המשרד, כי אכן תבוטל ההפרדה.

"דרך המלך העולה לקבר רשב"י, שהיא הדרך הראויה, הנוחה והקצרה ביותר, משמשת את כלל הציבור ואין ולא תהיה בה כל הדרה של נשים", פתח פת את מכתבו. "באשר ל"דרך המהדרין", הרי שכפי שנמסר לנו ע"י הנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, האמונה השנה על ניהול אירועי ל"ג בעומר, אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו והיא פתוחה לכל דכפין. כמו כן, יצויין במפורש על גבי הדרך כי היא פתוחה לכל המעוניין", הוסיף פת.

במרכז צדק לנשים ברכו על המהלך ומסרו, "החל מל"ג בעומר של שנת 2012 משקיעה המדינה מדי שנה מליוני שקלים בהדרת נשים בהר מירון. המדינה בונה בכל שנה לפני ל"ג בעומר גשר גישה להר, המכונה בעיתונות החרדית "גשר מהדרין", שכל תפקידו הוא לשמש דרך גישה להילולת הרשב"י לגברים שעצם נוכחותן של נשים מפריעה להם. לאחר ל"ג בעומר הגשר מפורק עד לל"ג בעומר הבא. וכך, במהלך שלוש השנים האחרונות הגשר יועד לגברים בלבד, וכל זאת מכספי משלמי המיסים".

"בעקבות פניית עו"ד אלונה טולדנו ממרכז צדק לנשים, המשרד לשירותי דת הודיע שבל"ג בעומר הקרוב הגשר יהיה פתוח לציבור כולו, ובמקום יוצב שילוט שימנע את הדרת הנשים. סוף טוב הכל טוב - גם נשים זוכות לגישה ל"גשר המהדרין"".

(צילום: מרכז צדק לנשים)