עשרות אלפים ביקרו ביו"ש ביומיים האחרונים

חול המועד האביבי הוציא עשרות אלפים לדרום הר חברון, לשומרון, לגוש עציון ולחברון. ח"כ ציפי חוטובלי הגיע עם משפחתה למכון צומ"ת באלון שבות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/04/15 09:51 יח בניסן התשעה

עשרות אלפים ביקרו ביו"ש ביומיים האחרונים
דוברות מכון צומת, צילום: דוברות מכון צומת

חול המועד האביבי והארוך הוציא עשרות אלפים לאזורים רבים ביהודה ושומרון, ביניהם גוש עציון, דרום הר חברון, השומרון, גוש עציון וחברון, כשההערכה היא כי לרבים מאזורים אלו יגיעו עוד עשרות אלפים במהלך הימים הקרובים.

גוש עציון

לחוויות צומת, מרכז המבקרים של מכון צומת הגיעו מאות רבות של מבקרים. בהם גם חברת הכנסת ציפי חוטובלי ומשפחתה שנהנו מהתצוגה. והציצו לאטרקציה של פסח: הפעילות המיוחדת לילדים " המהנדסים הצעירים" שם התנסו הילדים באלקטרוניקה ואף בנו לעצמם סוללה עם פנס קטן. החוטובלים לא ויתרו על האפיקומן - הצמר גפן המתוק.

(צילום: דוברות מכון צומת)

שומרון

למעלה מ-15,000 מטיילים גדשו את אתרי התיירות של השומרון ביום הראשון של חול המועד פסח, וסכום דומה הגיע גם ביום שני. בין האתרים אשר נרשם מספר שיא של מטיילים: שמורת נחל קנה, אלון מורה רבתי, הר כביר, הר גריזים, עין כפיר, ועוד כאשר במספר מוקדים חיכו למבקרים שחקני רחוב, פעילויות לילדים בטבע, חגיגות עפיפונים ועוד סדנאות לרגל החג. המטיילים הגיעו גם בהמוניהם למסעדות ומרכזי המבקרים בשומרון כגון יקב טורא שברחלים, דרך אוהל אברהם העברי בתפוח למסעדת ברכה על ההר ועוד.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון: "אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע לאתרי התיירות של השומרון. זו הזדמנות לשלב בין המורשת העשירה של האזור, הטיולים, הפעילויות המגוונות והנופים המרהיבים של השומרון".

(צילום: דוברות מואז שומרון)

דרום הר חברון

מטיילים בחבל יתיר-

למעלה מ-5000 מטיילים בילו אתמול (ב') באתרים השונים בחבל יתר. בישובים בית חגי, מעון, עשאהל , כרמל, תלם נהנו המבקרים מספארי שטח, רכבת הרים, קטיף נוריות, סדנאות אומנות בסטודיים, טעימות ביקב, מסע אל העבר בסוסיא הקדומה, מסלול טיול חדש סמוך ליישוב נגוהות, והכנת בשמים ב"עשבי קדם״,

למעלה מ-1000 איש הגיעו למופע שקיעה של ישי ריבו ביישוב עותניאל שחתם את ההפנינג רווי המבקרים שהיה בישוב משעות הבוקר.

היום (ג') מתוכנן הטיול המסורתי לבירכת כרמל בריכה טבעית שעברה שיקום בגודל כ800 מ״ר ו7 מטר עומק לאורך המסלול ישולבו שחקני רחוב והפעלות לילדים, ביער יתיר ניתן יהיה לשכור אופנים ריקשות או לצאת לטיול גיפים, בסוסיא הקדומה יהיה האתר פתוח למבקרים.

יוחאי דמרי ראש המועצה- ״הסתובבתי היום ביישובים השונים ושמחתי לגלות אנשים מהקריות, תל אביב, שומרון, דימונה, עמק חפר, בית שמש ועוד, זכינו ליישב חבל ארץ מדהים שהולך ונחשף לציבור הרחב, גם מחר אני מזמין אלינו לבקר להתחבר ואולי גם להישאר.

(צילום: דוברות מואז הר חברון)

חברון

בישוב היהודי בחברון מסכמים בשביעות רצון את אירועי פסח המסורתיים במקום. על פי הערכות הישוב היהודי כ-50,000 איש הגיעו ביומיים האחרונים למערת המכפלה. אלפים רבים ביקרו בשכונות היהודיות בחברון, כאשר גולת הכותרת היא מרכז המבקרים החדש והמשודרג "לגעת בנצח" שנפתח לכבוד החג במוזיאון היישוב היהודי בחברון בבית הדסה. המיצג הופעל עבור הקבוצות הרבות שהגיעו, והוא ימשיך וייפתח גם בשאר ימי חול המועד.

מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, אורי קרזן, אמר כי הצלחת המיצג היתה למעלה מהמצופה, וכי "קבוצות רבות שהגיעו מכל רחבי הארץ - לא רק בחג, אלא גם לפניו, התרשמו ויצאו מרוגשים ונפעמים מהחוויה. הסרט נוגע גם במי שמעולם לא היה בחברון, גם במי שרחוק מבחינה תרבותית ודתית". בין המבקרים היו גם אלוף פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ומפקד מחוז ש"י ניצב שלמה מיכאלי.

(צילום: דוברות חברון)

באירוע המרכזי במערת המכפלה הופיעו אמנים רבים ואישי ציבור: האחים אריה וגיל גת, שזו להם פעם ראשונה בהופעה בחברון, עלו על הבמה ושימחו את ההמונים. האמנים שהופיעו מייצגים גוונים שונים בעם ישראל: חיים ישראל, אודי דוידי, יניב בן משיח, מנדי ג'רופי, אבי בניון, מתי שריקי, מאיר גרין, אברומי וינברג, קובי ברומר ותזמורתו של בני לאופר. שר הבינוי אורי אריאל וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן כיבדו את האירוע בנוכחותם. הרב בן דהן אמר בדברי הברכה כי עם ישראל מתאחד בפסח בחברון כמו החיבור של הבנים בליל הסדר אצל אבא ואמא; גם בחברון הבנים באים ומתחברים אצל האבות והאמהות. הח"כים הדגישו בדבריהם את חשיבות אחדות עם ישראל ואת מקומה המרכזי של חברון לעם ישראל ולמדינת ישראל.

(צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון)