באו לעבוד: אלו הצעות החוק החדשות של חברי הבית היהודי

הכנסת ה-20 הושבעה אתמול בטקס חגיגי אך למרות שהכנסת נמצאת בפגרה עד לחודש מאי חלק מחברי הכנסת כבר הגישו הצעות חוק חדשות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/04/15 10:28 יב בניסן התשעה

באו לעבוד: אלו הצעות החוק החדשות של חברי הבית היהודי
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

חברי הכנסת ה-20 רק הושבעו אתמול וכבר החלו להגיש הצעות חוק, כשח"כ מוטי יוגב הגיש למזכירות הכנסת לא פחות מ-16 הצעות חוק פרטיות ובראשון 10 הצעות חוק להחלת הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון, על פי אזורים גיאוגרפים.

בנוסף הגיש ח"כ יוגב הצעת חוק המבקשת לקצר את משך הזמן להרכבת הממשלה הניתן למועמד לראשות הממשלה מ-28 יום ל-21 יום בלבד וכן מבטלת את אפשרות 14 יום הארכה היכולה להינתן על ידי הנשיא למשימה זו.

"מדינת ישראל מתמודדת יום יום עם אתגרים מדיניים וביטחוניים, כלכליים וחברתיים", כתב יוגב בדברי ההסבר להצעה, "קיצור משך הזמן להקמתה של ממשלה יביא ליעילות, חיסכון ויותר אחריות בניהול המדינה. אמנם המשא ומתן הקואליציוני דורש זמן, אך בדרך כלל הזמן גם נמרח ולתוצאות מגיעים בסיומו. קיצור משך הזמן מביא גם ליותר התייעלות, רצינות ואחריות בניהול המשא ומותן ובניהולה של מדינת ישראל".

למרות שנראה שההצעה מכוונת כדי ללחוץ את נתניהו לסגור עם הבית היהודי גם אם ההצעה תתקבל היא תחול רק מהרכבת הממשלה הבאה ולא תשפיע על המו"מ להרכבת הממשלה הנוכחית.

הצעות החוק הנוספות אותן הגיש יוגב עוסקות בנושאים שונים בחלקן עסק עוד בכנסת הקודמת: חוק הגדלת קצבאות הילדים ע"פ מסקנות דו"ח העוני, חוק החמרת ענישה למסייעי שב"חים, חוק הארכת הפיקדון לחיילים משוחררים, חוק שלילת קצבה להורי זורקי אבנים, חוק מאסר עולם לחוטפים ושלילת האזרחות למחבלים.

גם חברת הכנסת איילת שקד, הגישה היום את חוקה הראשון בכנסת ה-20, תיקון להצעת חוק הבחירות - ביטול הגבלת תעמולה בשידורי רדיו וטלוויזיה.

כידוע, חוק הבחירות קובע כי 60 יום לפני הבחירות לא ישודרו שידורי תעמולה ברדיו ובטלוויזיה. הצעת החוק החדשה מבקשת למחוק את הסעיף המדובר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "הניו מדיה שינתה את האופן בו מתנהלת התקשורת. במציאות של ימינו, נוצר מצב אבסורדי בו קיים איסור על תעמולה ברדיו וטלוויזיה 60 יום לפני הבחירות, בו בזמן שהגבלה זו אינה מוטלת על אתרי האינטרנט. לאור הקושי להגביל את הפרסום באינטרנט, נראה כי אבד הכלח על איסור התעמולה ברדיו ובטלוויזיה ועל כן דינו להתבטל".

ח"כ נוסף מהבית היהודי שהגיש ביום הראשון לכנסת ה-20 הצעת חוק, הוא סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, שהנחה את צוות משרדו להפיץ את תזכיר הצעת חוק ממשלתית שירותי קבורה (קבורה יהודית). בדברי ההסבר להצעה, נאמר כי החוק מבקש למגר את התופעות הפסולות שמתקיימות כיום בישראל, שבמסגרתן גורמים שונים מנצלים את מצוקתן של משפחות המתים על ידי גביית כספים ותשלומים שלא כדין בגין חלקת הקבר ובגין הקבורה, מתקיימים אי סדרים בניהול בתי העלמין, דוגמת קבורה על גבי שבילים וחוסר טיפוח של בתי עלמין מסוימים ומתנהל ניהול כספי לא תקין של גופי הקבורה. החוק החדש קובע גם סנקציות פליליות לעוברים על החוק.