בבית היהודי מאיימים למשוך המלצתם על נתניהו להרכיב הממשלה, בליכוד זועמים

הסכסוך בין הבית היהודי לליכוד מתגבר הערב, לאחר שבבית היהודי טענו כי הם שוקלים למשוך את המלצת המפלגה על נתניהו להרכיב ממשלה. הליכוד: די לגן הילדים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/15 20:19 י בניסן התשעה

בבית היהודי מאיימים למשוך המלצתם על נתניהו להרכיב הממשלה, בליכוד זועמים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסכסוך בין הבית היהודי והליכוד בכל הקשור להרכבת הממשלה ה-34 עולה מדרגה הערב, תוך ששני הצדדים מאשימים בצורה אנונימית אחד את השני בטרפוד מהלכים ומאיימים בהחרפת המשבר.

באתר nrg מובאים הערב דברים של בכירים בבית היהודי המאיימים לשלוף את נשק יום הדין של המשא ומתן הקואליציוני ומשוך את המלצת המפלגה להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

מדובר באיום קיצוני, שמשמעותו בפועל אם ימומש כי אם נתניהו יבקש ארכה מהנשיא להרכבת הממשלה, יהיו לו רק 59 מנדטים, ומלאכת הרכבת הממשלה עלולה בהחלט להילקח ממנו. אם אכן יעשו את המהלך, מדובר יהיה על שבירת הכלים בין הבית היהודי והליכוד, שהגדירו אחד את השני עד עתה כשותפים טבעיים. "אם בליכוד לא ישאירו לנו ברירה, ניאלץ ללכת עד הסוף בעימות מולם", אמרו הבכירים בבית היהודי.

בליכוד זעמו בעקבות פרסום הדברים, והגיבו בחריפות. "הבית היהודי בפאניקה. אלו תרגילים של כיתה א' בפוליטיקה קטנה ונמוכה. אם בנט ויועציו רוצים לדחוף את נתניהו לממשלת אחדות או להוביל להקמת ממשלת שמאל אז שימשיכו בגנון שלהם".

"שיפסיקו עם הסיסמאות כאילו הבית היהודי תרם איברים לליכוד", הוסיפו עוד הבכירים בליכוד. "בבחירות הקודמות הליכוד הפסיד מנדטים לבית היהודי ולא שמענו איש בליכוד שדיבר על תרומת איברים. היו בחירות וראש הממשלה ניצח בגדול. כדאי שיקבלו את דין הבוחר ויעזרו לנתניהו להקים ממשלה לאומית".

כך או כך, מחר בשעה 10:30 יגיעו צוותי המו"מ של שני הצדדים לפגישה נוספת במסגרת המהלכים להקמת ממשלה. על פי בכירים בבית היהודי, בהם בין היתר ח"כ ניסן סלומינסקי, הבית היהודי נערכים בהחלט לתרחיש בו הם יהיו באופוזיציה בכנסת הבאה.