בכירים בליכוד: הבעיה היא האגו של בנט

בליכוד מאשימים את נפתלי בנט במצב המשא ומתן בין המפלגות וטוענים כי "האגו של בנט" הוא הבעיה. בבית היהודי דוחים את הטענות וסבורים שהליכוד מנסה לשמור את המחנה הציוני כאופציה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/03/15 11:57 ט בניסן התשעה

בכירים בליכוד: הבעיה היא האגו של בנט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

העימות בין הליכוד לבית היהודי על רקע המו"מ הקואליציוני מתעצם ולטענת בכירים בליכוד הבעיה המרכזית במו"מ בין שתי המפלגות היא "האגו של בנט", כך דווח ב"הארץ". לדברי אחד הבכירים, "המתיחות עם הבית היהודי היא רק סביב התפקיד שיינתן בסופו של דבר לבנט. אין מחלוקת אמיתית על מספר התיקים למפלגה, על קווי היסוד או על דרישות אחרות של הבית היהודי שהן פתירות במסגרת המו"מ", אמר הבכיר.

המשא ומתן על כניסה לקואליציה החל כבר ביום חמישי ובימים האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות בין נציגי הבית היהודי לבין חברים בצוות המו"מ של הליכוד ומקורבי נתניהו, בניסיון לגבש פתרון שישביע את רצונם של אנשי הבית היהודי.

בבית היהודי טוענים כי הליכוד מנסה לדחות את כניסתם לממשלה בכדי לאפשר עדיין אופציה של ממשלת אחדות עם המחנה הציוני והותרתם באופוזיציה. בכיר בבית היהודי אמר ל'הארץ': "אין משא ומתן עם הליכוד. הם מושכים זמן. עד עכשיו הליכוד לא העביר לנו שום הצעה, אז לא ברור איך הם הגיעו למסקנה הזאת".

הבכיר הוסיף כי "הם אומרים שליברמן יהיה שר החוץ עם שישה מנדטים. זה קצת לא מסתדר עם האמירה שהדרישה של בנט מנותקת. בליכוד אומרים שעדיף לא להזיז אנשים ממקומם, ובאותו הזמן נותנים את תיק השיכון ואת ועדת הכספים, שנמצאים בידינו, למפלגות אחרות. בקיצור, שיסדרו את טענותיהם, יישבו למשא ומתן מסודר ושלא יבואו עם טענות שסותרות אחת את השנייה, כי יש לנו סחרחורת".

על פי ההערכות העולות מכיוון הליכוד, הבית היהודי צפוי לקבל רק את תיק החינוך ועוד שני תיקים נוספים שעדיין לא הוחלטו. צוות המו"מ של הבית היהודי דרש לכלול את העברת חוק העמותות בקווי הייסוד של הממשלה. בנוסח החוק המחמיר במיוחד, שיזמה ח"כ איילת שקד ונחשף רק בתחילת השבוע שעבר, כשעל פי ההצעה החדשה, עמותה שתבקש לקבל פטור ממס על תרומה ממדינה זרה תצטרך לקבל אישור של שר הביטחון, שר החוץ ואשרור של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בינתיים במחנה הציוני מכחישים מכל וכל אפשרות בה הם ייכנסו לקואליציה ומצהירים שהם יהוו אופוזיציה לוחמת מה שמותיר את הבית היהודי חזק בתמונת הממשלה הבאה למרות שגם בנט הצהיר בשבוע שעבר שבמידה ויידרש הוא לא יהסס לשבת באופוזיציה ולפעול משם למען מטרות המפלגה.