פעילים בבית היהודי: בנט, לך לאופוזיציה

מספר פעילים מרכזיים בבית היהודי שיגרו מכתב לנפתלי בנט בו הם מפצירים בו ללכת לאופוזיציה. "אורי אורבך אמר שהציונות הדתית צריכה להיות גשר שמאחד ולא גשר שדורכים עליו. אז זהו אחי, הפעם לַגשר כבר נשבר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/03/15 12:32 ז בניסן התשעה

פעילים בבית היהודי: בנט, לך לאופוזיציה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עשרות פעילים מרכזיים בבית היהודי, ביניהם בין היתר ראשי פורומים ועוזרים פרלמנטרים בביתך היהודי, דוידי בן ציון, יונתן דובוב, דביר חודפי, נריה מהצרי ודורון ביינהורן, שלחו הבוקר מכתב לנפתלי בנט, בו הם קוראים לו ללכת לאופוזיציה, ולא להיכנס לקואליציה בכל מחיר.

"נפתלי אחי, לַגשר נשבר כבר", פתחו הפעילים והסבירו כי "במדינת ישראל, לצערינו, קיימת נורמה פסולה. לפני בחירות אומרים דבר אחד ומיד אח"כ מתנערים ומספקים תירוצים. הציבור ברובו כבר מבין את הקריצה, לא לוקח ברצינות את הבטחות המנהיגים ויעידו על כך אחוזי ההצבעה הנמוכים ואובדן האמון הציבור במערכת הפוליטית. (ע"ע מפלגות אווירה)"

"בבחירות הקודמות מפלגת הבית היהודי חזרה לקידמת הבמה, מאחר ואתה, נפתלי, כמו חברים נוספים, דיברתם עם העם בגובה העיניים. דיברתם "דוגרי". בלי שטיקים ובלי טריקים. כך נהגתם גם במהלך הקמפיין האחרון. "אצלי דברים שרואים מכאן גם רואים משם" אמרת באחד הראיונות. את הקול הזה הציבור כל כך צמא לשמוע. עמידה על עקרונות לצד עשיה מדהימה של מפלגת הבית-היהודי בראשותך, הביאו את "בשורת הציונות הדתית" לקהלים חדשים מה שגרם לזינוק בסקרי סוף השנה"

"ברגע האמת, למרבה הצער, נחילים, כן גם של מצביעי בית יהודי קלאסיים, נהרו אל הקלפיות והצביעו "מחל". הם האמינו בתום לב שהפעם, שנת 2015, מעשה נתניהו-ברק של 2009 לא יחזור. הם האמינו שמעשה נתניהו-לבני של 2013 לא יחזור. משום מה, הם האמינו לראש הממשלה, שאמר שמפלגת הבית היהודי תהיה שותפה בכירה בממשלה. הם האמינו לראש הממשלה שאמר שלא תוקם ממשלת אחדות", ממשיכים הפעילים וכותבים. "אתה לא קנית את זה. ידעת אז מה שאחרים מבינים עכשיו. אתה הזהרת כמעט מעל כל במה, שבית יהודי קטן משמעותו ממשלת אחדות אבל הציבור כל כך דאג מעליית השמאל והעדיף לחזק את מפלגת השלטון".

"השטח בוער נפתלי. הציבור שומע את הדיווחים על דחיית פגישת המו"מ עם הבית היהודי לסוף הרשימה. סטירת לחי מצלצלת למפלגה היחידה שמתחילת הקמפיין התחייבה על תמיכתה בנתניהו. הציבור שומע ומרגיש את הזילזול של הליכוד כלפי הבית-היהודי בניגוד מוחלט לכל ההצהרות המחבקות שנשמעו לפני הבחירות", מוסיפים הפעילים וקוראים: "נפתלי אחי, לך לאופוזיציה!"

"נתניהו יכניס את ציפי-בוז'י ואז יתחילו הסכינים להישלף. ח"כי הליכוד, שקנו גם הם את ההבטחות על ממשלת ימין שתוקם, ומן הסתם בנו על שדרוג מעמדם, יביטו בעיניים כלות על שלל הג'ובים שיעברו אל ה "הם" מ"אנחנו או הם". חברי המרכז ופעילי השטח שגרונם ניחר בצעקות "לא רוצים אחדות" בכנס הניצחון עם היודע תוצאות הבחירות , ירגישו מנוצלים ויבינו שלא רק אריאל שרון יודע להשיג מנדט ולעשות איתו בדיוק להיפך. אז יתחילו הסכינים להישלף ומפלגת הליכוד תעבור למושגים של הישרדות במקום משילות".

"בינתיים, אתה תיבנה באופוזיציה. ימין נבנה מצוין באופוזיציה. הציבור בישראל יתחיל לראות בך אלטרנטיבה ערכית, מוסרית, לנתניהו, ובבית היהודי אלטרנטיבה לליכוד. יש לך את כל הסיבות להצליח".

"אהובינו אורי אורבך ז"ל אמר שהציונות הדתית צריכה להיות גשר שמאחד ולא גשר שדורכים עליו. אז זהו אחי, הפעם לַגשר כבר נשבר! לך לאופוזיציה וניפגש בצמרת ההנהגה בפעם הבאה", מסכמים הפעילים.