בני עקיבא: גם בנים וגם בנות מעל גיל מצווה לא ישירו סולו

תחרות השירה של מסע פסח של מחוז ירושלים עוררה היום סערה כאשר בתחילה נאסר על בנות מכיתה ו' להשתתף בה, לאחר מחאה של כמה סניפים ההחלטה שונתה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/03/15 14:01 ו בניסן התשעה

בני עקיבא: גם בנים וגם בנות מעל גיל מצווה לא ישירו סולו
shutterstock, צילום: shutterstock

תנועת בני עקיבא הודיעה הצהריים, כי בניגוד לתגובת הארגון שנמסרה הבוקר בנוגע למופע המתוכנן של מחוז ירושלים במסע פסח בשבוע הבא, לא יורשו הן בנים והן בנות מעל גיל מצוות לשיר סולו.

הבוקר דיווחנו ב'כיפה' כי מלכתחילה הוחלט שבנות מכיתה ו' לא יוכלו להשתתף בתחרות. ההחלטה עוררה מחאה בקרב כמה מהסניפים שהודיעו שיחרימו את התחרות. אך רכז ההדרכה של המחוז, אבשלום סלוק, הגיע איתם להבנה שמעל גיל מצוות אף אחד לא יופיע עם מיקרופון בידו ועל הבמה יעשה שימוש רק במיקרופון שטח המתאים לשירה בקבוצה.

בהודעה הראשונית של התנועה נמסר כי חניכות מעל גיל בת מצווה יוכלו להשתתף בכל התחרויות מלבד תחרות השירה. אך מאוחר יותר טענו בתנועה כי מדובר בהחלטה לא מדוייקת וכי מדובר בהחלטה שוויונית לבנים ולבנות.

"תנועת בני עקיבא מארגנת אירועים ארציים לכלל חברי התנועה הבאים מכל הזרמים של הציונות הדתית. כתנועה מרכזית אנו פועלם ככל יכולתינו לאפשר לכולם השתתפות בכל האירועים תוך מתן ביטוי הולם לכשרות ולאמונות של חניכות וחניכי התנועה. התחרות שתהיה במסע היא תחרות כשרונות כללית לכל אומנויות הבמה שכוללות נגינה, משחק וכלל אומנויות הבמה. התחרות פתוחה לחניכות וחניכים כאחד וכאחת. בתנועה הוחלט כי בנים ובנות מעל גיל מצוות לא ישירו סולו ויוכלו להופיע בקבוצה", נכתב בתגובה המעודכנת.