אורבך: מהקואליציה או מהאופוזיציה נשמור על הדרך הלאומית של מדינת ישראל

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך לאחר פגישתו היום עם צוות הליכוד: המפלגה הציגה את דרישותיה למו"מ אך לא עסקה כלל בנושא התיקים שייבחרו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/03/15 13:37 ו בניסן התשעה

אורבך: מהקואליציה או מהאופוזיציה נשמור על הדרך הלאומית של מדינת ישראל

ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי וחבר צוות המו"מ של המפלגה אמר בתום הפגישה הראשונה שנערכה הצהריים עם צוות הליכוד: "הצגנו בפגישה את דרישותינו למשא ומתן. זה לא סוד, התחושה בימים האחרונים מהתנהלות הליכוד לא פשוטה". בדבריו התייחס אורבך לתחושה בבית היהודי שנתניהו החליט שוב לזנוח את המפלגה ולהותיר אותה אחרונה במשא ומתן.

"בניגוד לכל השמועות בימים האחרונים-סירבנו לעסוק היום בנושא התיקים והנושא לא יעלה עד שיסתיים הדיון בנושאים העקרוניים לנו" אמר אורבך וציין כי חברי צוות המו"מ של הבית היהודי דרשו את העברת חוק העמותות שיגן על חיילי צה"ל, תכנית אסטרטגית לחיזוק הצפון, העלאת שכר חיילי החובה בשנה השלישית ועוד.

"הבסיס לדברים פשוט: העם בישראל הלך למשאל עם על דרך והדרך הלגיטימית של הבית היהודי והליכוד ניצחה בגדול. קווי היסוד של הממשלה חייבים לייצג את הדרך שבחר העם", הצהיר אורבך שטרח להשאיר את הקלפים פתוחים ואמר "מכל מקום שנהיה-כי ונעמוד על עקרונותינו כפי שהציבור שיקף בהצבעה לנו ולליכוד."

מוקדם יותר ניסה נתניהו להרגיע את המתיחות עם הבית היהודי ואמר "לא במקרה הטלפון השני שלי אחרי שהתבררו תוצאות הבחירות, אחרי מרים פרץ, היה אל נפתלי בנט. אני רואה בבית היהודי נדבך חשוב ומרכזי ושותף אמיתי לדרך בממשלת ליכוד לאומית, יציבה וחזקה בהנהגתי".

מוקדם יותר הבוקר, תקף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו,בדף הפייסבוק שלו, ואיים בהליכה לאופוזיציה.

בתגובה לדברי גולש, יצא בנט בחריפות נגד נתניהו והאשים אותו כי הוא מדלג עליו, ומתנער מהתחייבויותיו הלאומיות. “לצערי, נראה כי רה״מ מתכנן להכניס את בוז׳י/ציפי, ולכן מדלג עלינו", תקף בנט. "הוא גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות".

לדברי בנט, הוא כלל לא פוסל אפשרות ללכת לאופוזיציה, וכי הדבר מבחינתו נמצא על השולחן. "מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא-פחות על מדיניות הממשלה”, כתב בנט לגולש. "לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות, ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר", הוסיף בנט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן