רבנים לבנט: דרוש את תיק החינוך

ראשי מוסדות חינוך, אישי ציבור ורבנים מהציונות הדתית פנו היום לנפתלי בנט והבית היהודי בדרישה להתעקש במגעים הקואליציוניים על קבלת תיקי החינוך והתרבות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 15:38 ה בניסן התשעה

רבנים לבנט: דרוש את תיק החינוך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע המשא ומתן הקואליציוני המתנהל בימים אלו, פנו היום בצהריים (ד') רבני הבית היהודי, אישי ציבור וראשי מוסדות חינוך מהציונות הדתית במכתב שנשלח לחברי הבית היהודי וליו"ר המפלגה נפתלי בנט, בדרישה חד משמעית לדרוש את תיק החינוך והתרבות כתנאי מהותי להצטרפות לממשלה.

"משרד החינוך הוא משרד ערכי, חברתי, יהודי, תרבותי, ארצישראלי" נכתב במכתב שנשלח היום לחברי הבית היהודי על ידי פורום מנכ"לי רשתות החינוך של הציונות הדתית, מזכ"לי תנועות הנוער של הציונות הדתית, הרב אייזמן, הרב קלונסקי והרב שטיינר.

"זהו משרד משמעותי מאד מאד לכל בית בישראל. אנו דורשים בכל לשון של דרישה להציב את הפקדת תיק החינוך והתרבות (כן. גם התרבות!) בידי 'הבית היהודי'", הם הוסיפו. "אנו בטוחים בכם, שתעשו כל אשר לאל ידכם כדי שאכן כך יקרה, כדי שהחינוך של כל ילדי ישראל יופקד בידיים טובות. בידיים יהודיות ציוניות".

על המכתב כאמור חתומים מזכ"לי תנועות הנוער - יוסי ורדי, דה מלאך ודני הירשברג, ראשי רשתות החינוך נעם, מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, צביה ואמי"ת, וכן רבני הבית היהודי, אשר דורשים את הירתמות הבית היהודי לקבלת תיק החינוך.

מדובר במכתב משמעותי, שכן הוא מגיע מצד רבני הבית היהודי, אותם רבנים שנרתמו, ונכנסו מתחת לאלונקה של הבית היהודי, במטרה להחזיר את קולות הציונות הדתית למפלגה לאחר משבר פרשת אוחנה. כעת, דורשים הרבנים מנפתלי בנט לעמוד מאחורי התבטאויותיו, לפיהם הוא מתייעץ ומקשיב לרבנים, ולהתחייב לקחת את תיק החינוך במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.