חוטובלי לכיפה: לא האמנתי שנגיע לשלושים מנדטים

בראיון לכיפה מספרת סגנית השר ציפי חוטובלי, שעמדה במידה רבה מאחורי התגייסות הציונות הדתית לטובת נתניהו על הניצחון ועל הבחירות. לציונות הדתית היא אומרת: "הייתם שותפים למהלך היסטורי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/03/15 17:07 כז באדר התשעה

חוטובלי לכיפה: לא האמנתי שנגיע לשלושים מנדטים
ליטל פרי, לע"מ, צילום: ליטל פרי, לע"מ

"לא האמנתי שנגיע ל-30 מנדטים. היינו על 24 בסקרים הפנימיים, והופתענו לטובה. השיתוב של קמפיין התקשורת של נתניהו לצד ההתגייסות ההמונית להצלת הימין יצרה ניצחון מוחץ".

כך אומרת סגנית השר ציפי חוטובלי ל'כיפה' קרוב ליממה לאחר הניצחון הגורף של הליכוד בבחירות 2015, כשמפלגת הימין מצליחה לגרוף כ-30 מנדטים, דבר שיאפשר לה להקים כפי הנראה ממשלה יציבה.

לדבריה, לציונות הדתית שהתגייסה לטובת הליכוד חלק גדול בניצחון, אותו היא מכנה 'היסטורי'. “זה ניצחון אדיר לכל מי שרצה לראות כאן ממשלת ימין. לא הליכוד ניצח אלא כל מחנה הימין. זו ברכה להרבה מאוד אנשים שהתעייפו מממשלות הכלאיים שהיו כאן בשנים האחרונות. אני אומרת בהרבה חום ואהבה לציונות הדתית - עשיתם מהלך היסטורי. בהצבעה שלכם עצרתם את השמאל. הציונות הדתית התגלתה בבחירות האלה בגדולתה. ברגע האמת נהג ציבור שלם באחריות לאומית והצביעה בהמוניו לליכוד, דבר שהביא לניצחון מוחץ של המחנה הלאומי כנגד כל הסיכויים. שותפות אמת זו של מפלגת השלטון עם הציונות הדתית היא בעיני בשורה עצומה וזו ברית האחים האמיתית של החברה הישראלית".

חוטובלי מספרת כי רבים פנו ביממה האחרונה אליה ושאלו האם היה שווה לנהל קמפיין כל כך חזק מול ההתיישבות והקול הדתי לאומי כשהמחיר הוא בית יהודי קטן. לדבריה, “המהלך הזה הציל את המדינה מממשלת שמאל, ויותר מזה, אפשר לממשלת ימין לקום ללא כניעה לגל התקשורתי שדרש ממשלת אחדות. כשהליכוד גדול וחזק אפשר באמת לנהל מדיניות ימין בממשלת ימין".

"ראש הממשלה נתניהו ישקף את הברית הזאת בנציגות של הציונות הדתית בממשלה הבאה. דרך הבית היהודי שתהיה שותפה בכירה ודרך נציגי הליכוד. הציונות הדתית מוכיחה פעם אחר פעם שהיא הראשונה להתגייס ולהכנס מתחת לאלונקה. כמו בצה"ל, גם החברה הישראלית זקוקה היום יותר מתמיד לקול היהודי. ב-1977 היה זה בגין שכרת את הברית עם החרדים. ב-2015 יהיה זה הליכוד שייצור את הברית של הציבור הישראלי שרואה את עצמו יותר מסורתי וימני, ופחות חילוני מבעבר. בראייה היסטורית, זה גם המהלך שייצור את הברית הישראלית החדשה".

חוטובלי אומרת כי בניגוד לטענות על ניסיונות אפשריים להגיע לממשלת אחדות, נתניהו לא מעוניין בדבר זה. “לא תהיה אחדות. אנחנו לא בזמן חירום וקצנו ביצירי הכלאיים. זה ירד מהפרק. נתניהו לא רוצה חיבור למחנה הציוני או ליש עתיד".

בתשובה לשאלה האם היא מעוניינת בתפקיד שרה בממשלה הקרובה, זאת בין היתר כתגמול על פעילותה למען הבאת מצביעים לליכוד, היא משיבה בחיוב. “כל פוליטיקאי רוצה זאת, ואין ספק שאני רוצה להיות שרה. נעשתה עבודה מאוד רצינית מול ההתיישבות והציונות הדתית וראוי שנציגי הציונות הדתית ישבו סביב שולחן הממשלה".

עם זאת, היא מסבירה כי לא מדובר בניסיון להביא תקציבים כאלו או אחרים לציונות הדתית אלא ברצון להשפיע כנציגת הציונות הדתית על עם ישראל כולו. “הציונות הדתית היא לא מגזר שדואג לסקטור מסוים אלא לעם ישראל. החלום שלי הוא להיות שרת חינוך, אך אני לא יודעת אם דבר זה יקרה בכנסת הקרובה. אני מעוניינת לטפח את הזהות הציונית. לדאוג לכל העם ולחבר אותה לזהות שלה", היא אומרת.