ברגע האחרון: נתניהו ביטל את ביקורו בחברון

הביקור המתוכנן השבוע של ראש הממשלה בעיר חברון ובישיבת מקור חיים בוטל. לשכת חוטובלי שיזמה את הביקור: בעיות לו"ז

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/03/15 11:55 יז באדר התשעה

ברגע האחרון: נתניהו ביטל את ביקורו בחברון
ליטל פרי, לע"מ, צילום: ליטל פרי, לע"מ

לאחר שפורסם בשלל אמצעי תקשורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לבקר בחברון, שם לא ביקר מאז 1996, כחלק מקמפיין הבחירות שלו, והותקף בידי אנשי שמאל וימין על הביקור, התקפל נתניהו וביטל את הביקור המתוכנן, תוך שלשכת סגנית השר ציפי חוטובלי, שיזמה את הביקור, טוענת כי מדובר בשיקולי לו"ז בלבד.

בביקור, שיתקיים ביום שלישי יגיע נתניהו לאריאל, לתצפית מעל שכם ולעיר דוד, אך הוא נמנע מלהגיע לגוש עציון ולחברון. ל'כיפה' נודע כי לפני מספר שבועות ניהלו אנשי נתניהו מגעים עם ראשי ישיבת מקור חיים, בו למדו נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי"ד, במטרה לקיים במקום ביקור, אך זה כאמור בוטל לצד הביקור המתוכנן בחברון.

לא ברור מדוע נתניהו מבטל את הביקור, אך התירוץ "שיקולי לו"ז" נשמע דחוק ביותר, מכיוון שמדובר היה בצעד הפגנתי של נתניהו, ואם אכן מדובר היה בשיקולי לו"ז הוא יכול היה לבטל את הביקור המתוכנן בהר כביר או באריאל, אך בחר שלא לעשות כן. הביקור היה אמור להתקיים ביום ג' הקרוב כחלק מסיור של חברי הליכוד ברחבי הארץ עם אוטובוס הבחירות של הליכוד ה- BB-BUS. הביקור תוכנן כאמור ביוזמתה של סגנית שר המדע והתחבורה, ציפי חוטובלי, האחראית על קמפיין הליכוד ביו"ש. יש לציין בלשכתו של ראש הממשלה סירבו לספק הבטחות כבר בשלב הראשוני וציינו כל הזמן כי הביקור עוד לא הוחלט באופן סופי.

דיווחים לא רשמיים עסקו בכך שהסיבה האמתית העומדת מאחורי ביטול הביקור היה החלטת השב"כ בטענה כי הביקור מסוכן מידי, זאת למרות ביקורו של נשיא המדינה לפני כחודש במערת המכפלה. יצוין, כי בחמאס איימו לפגוע בנתניהו ולהבעיר את העיר במידה והוא אכן יגיע לבסוף לביקור המתוכנן במערת המכפלה.

מלשכתה של חוטובלי נמסר בתגובה לביטול כי מדובר בבעיית לו"ז בלבד. "ראש הממשלה עסוק בעניינים של ניהול המדינה ובענייני הקמפיין בו זמנית ולעתים יש צורך לעשות שינויים על פי מצב הדברים". לדבריהם ייתכן ולקראת סוף השבוע יקרה שינוי ונתניהו יגיע לבסוף לביקור בחברון.