מפתיע? להומואים הדתיים לא אכפת מה עמדת המפלגות בנושא הקהילה הגאה

שבועיים לפני הבחירות, נשאלו כעשרים הומואים דתיים באתר כמוך האם עמדת המפלגות באשר לקהילה הגאה ישפיעו על הצבעתם. באופן מפתיע, רובם המוחלט השיבו בשלילה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 18:51 יב באדר התשעה

מפתיע? להומואים הדתיים לא אכפת מה עמדת המפלגות בנושא הקהילה הגאה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שבועיים לפני הבחירות, בדק אתר 'כמוך- הומואים דתיים אורתודוקסים' את עמדתם של הומואים דתיים, על רקע הסערות סביב התבטאויותיהם של המועמדים לפריימריז הבית היהודי ב'כיפה' והתשובות, מפתיע לגלות, הינן שהעובדה שהבית היהודי מתנגדת להכרה בנישואין חד מיניים, כלל לא משפיעה על עמדתם בעד או נגד המפלגה.

בסדרת שאלות זהות, השיבו כעשרים הומואים דתיים, לאיזו מפלגה יצביעו ומדוע. לא מדובר כמובן במדגם כלל, אך ניתן לראות כי הלך הרוח של ההומואים הדתיים באשר להצבעה בבחירות כלל לא מושפעת מעמדת המפלגות השונות באשר לסוגיית הנישואין החד מיניים.

"היחס של המפלגות להומואים לא משפיע על השיקול שלי בהצבעה", ענה אחד המשיבים, שאמר כי יצביע לש"ס בבחירות הקרובות. "הנושא ההומוסקסואלי הוא הניסיון הפרטי שלי מול הקב"ה, אבל בכל הקשור לבחירות אני מצביע לפי טובת עם ישראל ולפי מה שהרבנים שאני שומע להם אומרים. ואני מסכים עם בנט שמפלגות דתיות אינן יכולות להכיר בנישואים חד מיניים, אבל כן לתת זכויות".

"אחרי הכול זה לא כזה ענין מסובך להיות הומו במדינת ישראל, וכשאל מול המאבק הצודק הזה לזכויות להט"בים עומדים מאבקים חשובים לא פחות כמו המאבק החברתי והמאבק המדיני, אני חושב שהחשיבות היתרה היא בהחלט לנושאים חברתיים ומדיניים שהמפלגה והתנועה מעלה על סדר יומה ועל לוח לבה", ענה אחר כי יצביע לרשימה הערבית המשותפת.

"זה פחות שיקול מבחינתי כי יש דברים חשובים יותר מהנושא הזה, כמו הביטחון, הכלכלה, החברה", השיב מצביע לליכוד, ומצביע לבית היהודי הוסיף ואמר "כל מפלגה שתומכת בהכרה בנישואים חד-מיניים לא אבחר בה כי המהלך נוגד את השקפת עולמי".

גם בקרב המתלבטים, אשר אינם יודעים למי יצביעו עדיין, התשובה באשר לסוגיית הנישואין החד מיניים ברורה. "אני חושב שפוליטיקה לא חייבת להיות קשורה להיותי הומו, ויש דברים חשובים ואחרים לדאוג להם, כמו ביטחון, שלום ככל הניתן, עזרה לעניים, לקשישים לזוגות צעירים וכו'. אני לעצמי אדאג כבר. אני לא צריך את מרצ או את בוז'י וציפי שיכירו בי כהומו, ויהרסו דברים חשובים יותר בחיי".

"הלוואי שהיינו חיים בעולם מתוקן ונפלא שבו אין בעיות ביטחון ויוקר מחייה ואין מרצחים הקמים עלינו להורגנו השכם והערב. מכיוון שהמצב הוא לא כזה, צריך להצביע לפי מה שדחוף יותר וחשוב למדינה וגם לי כאדם פרטי. מכיוון שאין שום קורלציה בין המפלגות התומכות בקהילה ההומו-לסבית ובין אלה השפויות המאמינות במדינה יהודית וציונית אז חייבים לבחור מה יותר חשוב. ולכן אין סיכוי שבעולם שאני אצביע למטורפים הנמצאים משמאל לליכוד, כולל מפלגת "אין עתיד" בראשות המתאגרף בעל הבלורית ועוזרו הרב שי פירון. אני מניח שאמשוך את ההתלבטות עד יום הבוחר ממש”, השיב אחר.