פעילים מתכוונים לעלות להתפלל בהר הבית בפורים

ארגון סטודנטים למען הר הבית מתכנן עלייה גדולה ביום רביעי בבוקר לקראת חג הפורים במטרה להתפלל בהר לאור פסק דין חדש. המוסלמים זועמים ומאיימים על המארגנים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/03/15 12:21 יב באדר התשעה

פעילים מתכוונים לעלות להתפלל בהר הבית בפורים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

קבוצת ה'סטודנטים למען הר הבית' נערכת לעלייה גדולה להר הבית ביום רביעי בבוקר והפעם בכוונתם גם להתפלל כשהם מסתמכים על פסק הדין התקדימי שהעניק ליהודה גליק יותר מחצי מיליון שקל פיצויים על כך שנאסר עליו להתפלל בהר.

"חשוב להדגיש שמדובר בתקדים משפטי כל עוד לא נהפכה ההחלטה. לכן תרגישו חופשיים בהחלט להתפלל בצורה נוחה יותר תפילת יחיד ואף יותר מיחיד בהר שאינה מוגזמת בהפגנתה ונפנפו בפס"ד כלפי מי שיאיים עליכם. במקרה הכי גרוע תורחקו ותפוצו בכסף רב" נכתב על ידי המארגנים.

הם ממליצים לעולים להר הבית לצלם הכל, לתעד הכל ולקחת שמות שוטרים במקרה של אירוע חריג. בשושן פורים הר הבית יהיה סגור ליהודים כיוון שמדובר ביום שישי. אך גם העלייה המתוכננת ברביעי וחמישי, נתקלת בקריאות הסתערות של הארגונים האסלאמיים כדי לשבש את עליית היהודים למקום דרך הבערת השטח.

הניסיון של העולים להר הבית מעלה חשש שהמשטרה תיכנע לאלימות האסלאמית, ותדלל את כמות היהודים לקבוצות קטנות, כדי לווסת את ההתפרעויות של המוסלמים במקום שכידוע מקבלים שכר בכדי להציק לעולים היהודים.

המארגנים של קבוצת הסטודנטים, פעילים בולטים בתנועות המקדש ואם תרצו סיפרו ל'כיפה' כי מאחורי היוזמה עומדים סטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות בכל הארץ שהריבונות הישראלית בהר חשובה להם. בכל יום עולים סטודנטים ואזרחים נוספים דרך הארגון. לפי הארגונים הערביים אנו הקבוצה שמעלה כיום את מירב העולים להר ומחר אישרו את העלייה להר 55 עולים שיתווספו על העולים הקבועים".

הם מספרים כי לאחרונה החלו איומים על חייהם באתרים ערביים עקב הפעילות ומציינים כי האיומים הוחרפו בשל העלייה שמתוכננת ליום רביעי. "כרגע המשטרה בוחרת להתעלם מהאיומים ולא לדאוג לאבטחתנו" מאשימים הפעילים ומספרים כי באתרים רבים מופיעים תמונותיהם עם צלבים ואיקסים מעליהן.

(צילום: מתוך פייסבוק )

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן