בן דהן לש"ס: איפה הייתם במשך 12 שנה?!

חבר הכנסת דוד אזולאי מש"ס קבל על כך שבנות סמינרים אינן זכאיות להנחה ברישום הנישואין, סגן השר בן דהן הגיב בחריפות: "הוספנו למעגל הזכאים בעלי נכות, עיוורים, סטודנטים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/03/15 18:06 י באדר התשעה

בן דהן לש"ס: איפה הייתם במשך 12 שנה?!
Shutterstock, צילום: Shutterstock

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן שלח היום (א') מכתב מענה למכתבו של ח"כ דוד אזולאי מש"ס בו הוא משיב בחריפות לאוזלת ידה של מפלגת ש"ס בכל הקשור להרחבת מעגל הזכאים להנחות באגרות לרישום נישואין וטוען כי משך 12 שנים המשרד לשירותי דת היה בידיה של ש"ס אך לא נוספה אף אוכלוסייה למעגל הזכאים להנחות.

מדובר במכתב תשובה לאחר שבשבוע שעבר שלח ח"כ אזולאי מכתב לשר הדתות נפתלי בנט בו הוא קבל על כך שבנות סמינרים אינן זכאיות להנחה ברישום לנישואין. “לשולחני הגיעו לא מעט מקרים שבהם בנות סמינרים שבן זוגם אינו תלמיד ישיבה לא קיבלו את ההנחה. כמו כן בנות המדרשות השונות לחוזרים בתשובה נגרעו מרשימת מקבלי ההנחות וכן בני השירות האזרחי אינם נכללים ברשימת מקבלי ההנחה".

במכתב אותו שלח היום (א') כתב סגן השר בן דהן לאזולאי: "להזכירך כי רשימת הזכאים להנחה, כפי שמופיע היום (ללא בנות סמינר), נקבעה בזמנו ע"י השר לענייני דתות, אשר אוחנה - נוסח זה פורסם ברשומות ביום 25.6.2001. יתרה מזאת, מאז ועד לכניסתן לתוקף של התקנות החדשות הנזכרות לעיל ביום 6.11.2013 - חלפו למעלה מ-12 שנים (!), בהם כיהנו שרים לענייני דתות מטעם ש"ס, ואף אחד מהם לא תיקן או עדכן את אגרות שירותי הדת בכלל, ואת מעגל הזכאים להנחה באגרת רישום נישואין בפרט. אף אחד משרי ש"ס לא טרח להוסיף את האוכלוסיות הנזכרות בפנייתך למעגל הזכאים להנחה".

סגן השר גם הדגיש את ההבדל בין ש"ס והבית היהודי: "בזמן שש"ס נזכרים רק בתקופת בחירות להגדיל את מעגל הזכאים, השר בנט ואני הוספנו למעגל הזכאים במסגרת התקנות החדשות "נכה" ו"עיוור או לקוי ראייה" וכן הרחבה של מעגל הסטודנטים במוסדות המוכרים במל"ג (בכל סטטוס של לימודים) עד גיל 30”.

"כמו כן, משרדנו פנה זה מכבר אל משרד האוצר לצורך תיקון התקנות והוספת אוכלוסיות נוספות למעגל הזכאים להנחה האמורה, כגון : משרתים בשירות מילואים פעיל. כמו כן הפנייה כללה תיקונים שונים בנושא אגרות כשרות ואגרות טבילה במקוואות. דא עקא כי משרד האוצר מתעכב ולא השיב לפנייה עד למועד זה".