דרישה מרשתות הצעצועים: הסירו מהמדפים תחפושות פרובוקטיביות לילדות

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, קוראת להוריד מהמדפים במידי את התחפושות הפרובוקטיביות והמיניות לילדות ולנערות. "חג הפורים הפך לחג הפיתוי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/02/15 11:04 ו באדר התשעה

דרישה מרשתות הצעצועים: הסירו מהמדפים תחפושות פרובוקטיביות לילדות
shutterstock, צילום: shutterstock

רגע לפני חג פורים, חנויות הצעצועים המובילות מלאות במגוון תחפושות, כשבשנים האחרונות נכנסות יותר ויותר תחפושות פרובוקטיביות, כשחלקן מיועדות לילדות קטנות ולנערות בגלאי העשרה. התחפושות כוללות בין היתר מחשופים עמוקים וחצאיות קצרצרות.

לקראת החג, פונה יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, לרשתות הצעצועים המובילות, בדרישה להסיר מהמדפים את התחפשות הללו, שכן אלו משמשות מחד כהבניית מציאות בה נשים הן נותנות שירותים ואובייקט מיני, והן מעודדות הטרדות מיניות במקרה הטוב, ואירועים כגון אונס ואלימות במקרה הרע יותר.

"חג הפורים הפך לחג הפיתוי", זועמת אשרת. “הילדות והנערות שלנו 'מומרות' על ידי חברות עסקיות לנשים סקסיות, פתייניות, והבנים הופכים לגברים אלימים יותר ויותר בתחפושות של השנים האחרונות. כאשר גבולות המיניות והאלימות נפרצים גם בפורים, אל לנו להתפלא על תופעות של הטרדות מיניות, אונס ואלימות בקרב ילדים ובני נוער".

אשרת טוענת כי תחפושות כגון אחות, שוטרת, נסיכה וכבאית מפנות את מקומן לטובת תחפושות פרובוקטיביות ולא צנועות בעליל. “לתחפושות חושפניות ופרובוקטיביות, חלקן אפילו בעלות אלמנטים פורנוגראפיים - אין מקום בחנויות, בבתי הספר ובבתים!”, היא אומרת.

"התחפושות הן חלק מהבניית מציאות מעוותת בה נשים הן נותנות שירותים ובו זמנית על תקן אובייקט מיני. זוהי תפיסה מעוותת בחתירה לשוויון מגדרי בכל תחום ולכבוד האדם", היא מוסיפה.

"מנהלי הרשתות צריכים לגלות אחריות חברתית וחינוכית ולהסיר מהחנויות את כל התחפושות הפרובוקטיביות ובעלות התוכן המיני. אני פונה גם להורים להימנע מרכישת תחפושות אלה. לוויצו מגיעות מדי שנה תלונות רבות מהורים ברחבי הארץ שנתקלו בתחפושות כאלו ברשתות מבלי יכולת לבחור תחפושות נורמטיביות, הורים המבקשים מאיתנו לפעול כנגד התופעה הפסולה", מסכמת אשרת.