Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
רבה של מזכרת בתיה בקריאה לקראת פורים: התחפשו לברק אובמה - כיפה

רבה של מזכרת בתיה בקריאה לקראת פורים: התחפשו לברק אובמה

הרב אפרים זלמנוביץ קורא להתחפש לנשיא האמריקאי ברק אובמה. "אין לי ספק שבעקבות תמונה כזו מעכת ההסברה של מדינת ישראל תשודרג ותשכנע את כל באי עולם שאנחנו שואפים לחיים של שלום וביטחון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 13:52 ד באדר התשעה

רבה של מזכרת בתיה בקריאה לקראת פורים: התחפשו לברק אובמה
Everett Collection / Shutterstock.com, צילום: Everett Collection / Shutterstock.com

הרב אפרים זלמנוביץ, רבה של מזכרת בתיה, יוצא בקריאה להתחפש לנשיא ארצות הברית ברק אובמה "המתאמץ להביא שלום לעולם. בקריאה פומבית שהוא הוציא הוא טוען כי מדובר בצעד הסברתי משמעותי. “תארו לכם את ההד החיובי שיווצר עם הצגת תמונה של אלפים רבים של תלמידים ברחבי הארץ המחופשים לשיא האמריקאי וישדרו לאמריקאים ולכל העולם כולו שפנינו לשלום ועד כמה אוהבים אנחנו את ידידתנו הקרובה ביותר, ארצות הברית".

"לי אין ספק, שתמונה כזו המתפרסמת בעולם שווה אלף מילים. ומערכת ההסברה של מדינת ישראל תשודרג ותשכנע את כל באי עולם שאנחנו שואפים לחיים של שלום וביטחון, אפילו אם יהא הדבר כרוך בנסיגה משטחי ארץ ישראל המובטחים לאברהם אבינו. בעזרת צור ישראל וגואלו, יוכח קבל עם ועולם, שאנחנו דבקים בדברי הרמב"ן, המחייב קבלת רישיון האומות לשיבת ציון", טוען הרב זלמנוביץ.

"האם מישהו יכול לשער, איך מדינת ישראל הייתה נראית, ללא הסיוע והתמיכה של ארה"ב?! מחובתנו להוכיח לעולם ובמיוחד לידידינו האמריקאים שהיהודים על אף חילוקי הדעות אוהבים אותם וכל מי שהוא אוהב שלום ורודף שלום ומתפללים שלוש פעמים ביום "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל בית ישראל"

הרב זלמנוביץ מסביר כי המנהג להתחפש בפורים נובע מנס פורים ומהמהפך שאירע בו ועל כן נוהגים להסתיר את הפנים ולהתחפש בפורים למישהו אחר. “בדרך כלל, הנוהג הרווח להתחפש לצדיקים כמרדכי ואסתר. אנשים טובים. דמויות חינוכיות. הן מן הראוי שהתחפושת תעביר מסר חיובי. לדוגמא; אני מתחפש לגוי טוב המתאמץ להביא עלינו את השלום יען אין כלי המביא ברכה כמו השלום. דוד המלך מניסיונו כאיש מלחמה ציוונו בקש שלום ורדפהו. אמת, תמיד חונכנו להתרחק מהגויים ולא להתלבש כמותם, בכל אופן בפורים מותר להתחפש לגוי טוב ואין איסור בדבר שאין מכוונים אלא לשם שמחה בעלמא במיוחד בזמן פורים שכל עמי הארץ מתייהדים. אמן כן יהי רצון בימינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן