אלף מוסלמים יצרו טבעת של שלום מסביב לבית כנסת בנורווגיה

על רקע התקיפות האנטישמיות והפיגועים באירופה בשבועות האחרונים הגיעו בשבת כאלף מוסלמים תושבי נורווגיה לבית הכנסת של אוסלו ויצרו סביבו טבעת של שלום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/02/15 09:25 ג באדר התשעה

אלף מוסלמים יצרו טבעת של שלום מסביב לבית כנסת בנורווגיה
אילוסטרציה: shutterstock, צילום: אילוסטרציה: shutterstock

על רקע התקיפות האנטישמיות והפיגועים באירופה בשבועות האחרונים, בין היתר השבוע בדנמרק, יצרו כאלף מוסלמים נורווגים "טבעת של שלום" סביב בית הכנסת בעיר אוסלו, כמחווה של הזדהות עם הקהילה היהודית במדינה.

"אם הג'יהאד רוצה להשתמש באלימות בשם האיסלאם הם יהיו חייבים לעבור תחילה דרכנו המוסלמים", אמר אחד ממתכנני האירוע בשבוע שעבר, בדברים שפורסמו ב'כיפה', “המוסלמים רוצים להראות את התיעוב העמוק שלנו לכל שנאה של יהודים, ושאנו נמצאים כאן כדי לתמוך בהם".

המוסלמים נפרסו סביב בית הכנסת כמפגן של שלום, ובמחאה על התקיפה השבוע על בית הכנסת בקופנהגן בדנמרק, בו נהרג המאבטח היהודי דן אוזן.

"אנחנו רוצים להדגים שיהודים ומוסלמים לא שונאים אחד את השני. אנחנו לא רוצים שיחידים יגדירו מהי דת האיסלאם בשביל כולם. יש יותר שוחרי שלום בינינו, ממחרחרי מלחמה". אמר במהלך האירוע אחד ממארגניה - זישאן עבדוללה.

בעקבות הירי בבית הכנסת הגדול בקופנהגן פנה בשבוע שעבר מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, בקריאה חריפה לראשי המדינות ומוסדות האיחוד האירופי שלדבריו: "קוברים את הראש בחול, ואינם פועלים למניעת התופעה הן במישור הביטחוני והן במישור החינוכי. אנו דורשים ממשלות אירופה ומוסדות האיחוד לתגבר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים".

הרב מרגולין המשיך וציין כי: "לצערי ממשלת דנמרק וממשלות נוספות באירופה עדיין לא הפנימו את הצורך לאבטח את כל המוסדות היהודים 24/7. רק בעקבות הפיגוע שקרה מוקדם יותר בבית הקפה, המשטרה שלחה מספר שוטרים לבית הכנסת שהחזירו אש והבריחו את היורה. אך העובדה המצערת היא שאילו לא היה פיגוע בבית הקפה - לא היו שוטרים באזור בית הכנסת, והמאבטח שלא היה חמוש לא היה יכול למנוע לבדו את כניסת המחבל".

הרב מרגולין קרא לראשי הדת המוסלמים באירופה - שרבים מאוד מהם אנשי שלום התומכים באחווה אחווה בין כל הדתות, להשמיע קול רם וברור כנגד ההקצנה נוטפת הדם שנעשית כביכול בשם הדת.

"הכתובת הייתה על הקיר כבר מאוגוסט השנה כאשר בית הספר היהודי בעיר נרגם באבנים ורוסס בכתובות אנטישמיות" מציין מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מרגולין. אנו דורשים ממשלות אירופה, כמו גם המוסדות האיחוד האירופי ליישם את קריאתנו להקמת גוף פן אירופאי להגברת האכיפה סביב מוסדות יהודים ולחינוך כנגד האנטישמיות המשתוללת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן