עשרות בתי כנסת ברחבי הארץ יחלקו סוכריות לזכרו של אורי אורבך

בעשרות בתי כנסת ברחבי הארץ יחלקו השבת סוכריות לזכרו של אורי אורבך, כמחווה לספרו "אולי בשבת יזרקו סוכריות" יחד עם ציטוט השיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/15 13:35 כט בשבט התשעה

עשרות בתי כנסת ברחבי הארץ יחלקו סוכריות לזכרו של אורי אורבך
אפרת מוסקוביץ, צילום: אפרת מוסקוביץ

מחווה מדהימה שצוברת תאוצה בשעות האחרונות בפייסבוק תוביל לחלוקה של סוכריות בעשרות בתי כנסת ברחבי הארץ לזכרו של אורי אורבך כמחווה לספרו הידוע "אולי בשבת יזרקו סוכריות" יחד עם ציטוט מהשיר.

אפרת מוסקוביץ, אחייניתו של אורי אורבך החליטה יומיים לאחר שדודה נפטר, שלא לשקוט על השמרים ופרסמה בפייסבוק את ההודעה הבאה "אולי בשבת יזרקו סוכריות? יזרקו. לזכר אורי אורבך, שר, עיתונאי, סופר, אבא, בעל וגם דוד נערץ. רוצים גם לחלק סוכריות בבית הכנסת שלכם עם השיר המוקדש לזכרו של אורי? שלחו לי את כתובת המייל ואשלח לכם קובץ פידיאף להדפסה, כתבה כשהיא מצרפת כתמונה את שירו של אורי אורבך "אולי בשבת יזרקו סוכריות".

את הפוסט פרסמה בדף הפייסבוק האישי שלה, אך המיזם התפשט במהירות הרבה מעבר לדף הפרטי, ועשרות נציגים מבתי כנסת ברחבי הארץ, בהם רמת הגולן, רמת בית שמש, ראש צורים, באר שבע ורבים נוספים, פנו אליה בבקשה לשלוח להם את המסמך על מנת שיוכלו לחלק את הסוכריות בשבת.

"הסתובבתי חסרת מנוחה בלי לדעת מה ישכך את צערי עד שהבנתי שיצירה יכולה לנחם, אותי בכל אופן כמעצבת", מספרת אפרת ל'כיפה'. “השיר המסוים הזה תמיד הביא אותי למחנק בגרון לאורך כל השנים לא הבנתי למה. הבוקר הבנתי. יש לי בלוג "איך להרשים את חמותך" ובו אני כותבת ומצלמת על אוכל, יצירה ועוד. החלטתי לעצב כרטיס כזה לבית הכנסת שלנו ולכל מי שירצה ובנוסף השורה בסוף השיר: אולי בשבת תהיה עוגה מיוחדת, אולי בשבת אמא תסע ללדת הרגישה לי כמו מסר מאורי להכין עוגה מיוחדת, שהרי זה מה שאני עושה בבלוג שלי. העוגה המיוחדת בשלבי הכנה לכבוד שבת והיא תוקדש לאורי בפוסט הקרוב".

לדבריה היא הופתעה מכמות הפניות ולא עמדה בקצב של שליחת הקובץ לתושבים ברחבי הארץ. “הפתיע אותי מאוד!”, היא אומרת. “לא עמדתי בקצב עד שאיזה בחור צדיק שאני לא מכירה הציע להעלות את הקובץ לשרת. אני מרגישה חיבוק ענק מכל קצווי הארץ של אנשים זרים שאוהבים את אורי כי הוא היה חלק מהמהות והתרבות שלהם. אנחנו חושבים שהמתנה שאורי נתן לציבור שלנו היא שהוא מיתג את הציונות הדתית מחדש כנחשקת”, מסכמת אפרת.

אז בשבת הבאה, כשאתם מגיעים לבית הכנסת עם הילד או הילדה, אל תופתעו מהשיר שידחק לידיכם. תנו את הסוכריה לילד, קראו לו את השיר המרגש שנגע בעשרות ילדים במהלך השנים וזכרו את אורי אורבך.

רוצים להשתתף? הורידו כאן את המסמך והדפיסו. גם אצלכם יזרקו סוכריות השבת

(צילום: אפרת מוסקוביץ)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן