תיכון חילוני ילמד על הגירוש: לא להתעלם מהטרגדיה

שיתוף פעולה בין ישיבת קטיף לתיכון טוביה מביא את תלמידי התיכון החילוניים לביקור בישיבה בנושא גוש קטיף

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/15 10:00 כב בשבט התשעה

תיכון חילוני ילמד על הגירוש: לא להתעלם מהטרגדיה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפגש מיוחד צפוי להתקיים היום, כש-150 תלמידים מתיכון באר טוביה מהחינוך הממלכתי יתארחו בישיבת קטיף, ישיבה של בני גוש קטיף, בני הציונות הדתית ללימוד משותף של סיפור גוש קטיף תוך עיסוק בנושאים ערכיים כמו אמונה, מדינה, ציונות והתיישבות. בנות התיכון, לעומת זאת, יתארחו באולפנה של הרב הורביץ בחפץ חיים שם ישתתפו באירוע דומה.

הטריגר לאירוע הוא 'יום גוש קטיף', למעלה מ 700 בתי ספר ברחבי הארץ וילדים מכתות א'-י"ב יציינו ביום ד' את יום גוש קטיף במערכת החינוך. מאות ערכות פדגוגיות בהפקת "מרכז קטיף" חולקו לבתי ספר וישמשו אותם לפעילויות שונות בשבועיים הקרובים בנושא התיישבות, חקלאות ועשייה ציונית למען מדינת ישראל, כדי לספר את סיפור גוש קטיף וצמיחתם מחדש של 22 יישובים ברחבי הארץ.

"זהו קשר מתמשך של הישיבה והאולפנה בחפץ חיים עם תיכון באר טוביה כשהמטרה היא ליצור אחדות" מסביר ל'כיפה' הרב יועד אהרוני ראש הישיבה לדבריו, התיכון נבחר דבר ראשון בשל הקרבה שלו, "יש צורך באחוות שכנים ובאחדות שתגבר על כל שאר המחלוקות. איננו מחליטים שרב המשותף על המחלוקת אלא שהמשותף חשוב יותר ועקרוני יותר וזה הבסיס להכל".

הקשר בין שני התיכונים רחב יותר מאשר המפגש ביום גוש קטיף. רק לפני כמה חודשים אירח תיכון "באר טוביה" את ישיבת קטיף להשתתף בטקס יום הזיכרון ליצחק רבין ואלו נענו בחיוב, על אף שהטקס היה מעורב בנים ובנות ישיבת קטיף הגיעה והשתתפה. "לא מדובר בשום בעיה הלכתית לשבת ולהיות בטקס מעורב. בתיכון מתחשבים מאד בכל הקשור אלינו ואנו רואים בכך אידיאל חינוכי להציג את הדת והיהדות מתוך גאווה דבר שמחזק את דעותיהם של התלמידים", אומר הרב אהרוני.

שני המנהלים מעורבים בפרויקט במלוא העוצמה, לפני הביקור בטקס לזכרו של רבין הגיע מנהל התיכון לישיבה בכדי לדבר על הנושא ולהכין את התלמידים וגם ראש הישיבה הגיע בשבוע שעבר לתיכון והסביר לתלמידים על גוש קטיף והאירועים סביב ההתנתקות.

אריה ברנע, מנהל התיכון, הדגיש ל'כיפה' כי הקשר בין הישיבה והתיכון עמוק יותר מסתם ביקור גומלין והוא נעשה כבר כמה פעמים בשנה האחרונה. "בני כיתות י"ב אוספים ביחד כסף בימים אלו לכתיבת ספר תורה 'ספר האחדות' ואנו רואים בשיתוף הפעולה הזה נקודה חינוכית חשובה שנועדה להזכיר כי על אף המחלוקות הפוליטיות שאנו לא חייבים להגיע להסכמה עליהן אנו עם אחד ויש גם את הנקודה האנושית מאחורי כל דבר".

"ברגע שהמתיישבים נשלחו לשם על ידי המדינה זה היה פרויקט לאומי והמתיישבים אינם אשמים שהם הוזנחו כך. ניתן להתווכח על הנושא הביטחוני והאם זה היה כדאי ונכון אבל לא ניתן להתווכח על הטרגדיה של המתיישבים ואת הנקודה הזו חשוב לנו להעביר לתלמידים", אומר ברנע.

לשאלה האם ההורים לא מתנגדים שבנם יתארח בישיבה, משיב ברנע כי לא קיבל שום התנגדות לנושא, "ההורים כבר מכירים את רוח בית הספר ואת המפגשים ומבינים את חשיבותם. שני הימים האלו של רצח רבין שכמעט ולא מצוין בציבור הדתי ויום גוש קטיף שכמעט אינו מצוין בציבור החילוני הם הזדמנות טובה להאיר את מה שמחבר בינינו כעם" אומר ברנע.