שת"פ חרדי דתי לאומי: תעודות הוקרה הוענקו לחקלאים שומרי שמיטה

במעמד האדמו"ר מקאליב, הרב שמחה הכהן קוק, הרב יוסף צבי רימון הרב מנדלסון והרב שמואל זיידמןהוענקו תעודות הוקרה ייחודיות לחקלאים שומרי שמיטה דרך מיזם ´אוצר בית דין´. השמיטה מאחדת חרדים ודתיים לאומיים.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/02/15 11:28 טז בשבט התשעה

שת"פ חרדי דתי לאומי: תעודות הוקרה הוענקו לחקלאים שומרי שמיטה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

בטקס שנערך אתמול (רביעי ט"ו בשבט) הוענקו בירושלים תעודות הוקרה לחקלאים המקיימים את מצוות השמיטה דרך מיזם 'אוצר בית דין'.

החקלאים הגיעו לגן הבוטאני בירושלים ממושבים שונים ברחבי הארץ והתקבלו בברכה ובכבוד רב על ידי אנשי אוצר בית הדין של רחובות ושל גוש עציון, רבנים מובילים במגזר החרדי ובמגזר הדתי לאומי.

לאחר סיור מיוחד שהתקיים ברחבי הגן הבוטני שם ייחנך בימים הקרובים המיזם התיירותי חינוכי ערכי 'פארק השמיטה' התכנסו החקלאים, הרבנים ואישי הציבור העומדים מאחורי המיזם לאולם בו נישאו דברי ברכה וחולקו תעודות ההוקרה.

ראשון הדוברים בטקס היה הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, שהדגיש בדבריו את חשיבותו של 'אוצר בית דין' כדרך היחידה המאפשרת את קיום מצוות השמיטה כהלכתה. "הדרך הנכונה ביותר שיש היום היא הדרך הזו של אוצר בית דין".

בהמשך דבריו שיבח הרב שמחה קוק את ייחודם וקדושתם של פירות ארץ ישראל. "כמה התגעגענו לאכול מפריה ולשבוע מטובה... אני פונה מכאן לבני הציבור החרדי להעדיף את פירות 'אוצר בית דין'. רק את זה לקחת. אני רוצה לשבח מאוד את הרב חיים קנייבסקי שבכנס בקיבוץ חפץ חיים דיברנו איתו על חיזוק פירות שביעית. הוא אמר טוב מאוד, זה מה שהחזון איש רצה בכל ליבו ונפשו. צריך להגביר את קדושת ארץ ישראל, צריך לרצות את הקדושה הזו ולא לברוח ממנה".

(צילום: גרשון אלינסון)

רב המושב קוממות, הרב משה מאיר מנדלסון נשא דברים בהם הזכיר את דברי חז"ל ולפיהם הוגלו ישראל מארצם משום עוון השמיטה. "הניסיון של בעלי חממות לשמור שביעית הוא גדול יותר מבעלי שדות ומטעים. הניסיונות גדולים ולא קלים אבל כשמקימים חממה בחצי מיליון שקל ויש לניילון ולרשתות בלאי שצריך להחליף אותם בכל חמש שנים ופתאום לומר לו שיעזוב הכול לשנה זו באמת מסירות נפש. מי שחושב שניתן לקיים מצוות שביעית בארץ בלי לעסוק ב'אוצר בית דין' חי בטעות".

לאחר דברים אלה הגיע לאולם הכנס האדמו"ר מקאליב שהתקבל בשירה ובכבוד גדול על ידי החקלאים והרבנים. בדברים חמים סיפר האדמו"ר על מסעותיו ברחבי הארץ והמפגשים המרגשים עם אלפי יהודים במקומות שונים. האדמו"ר פנה אל החקלאים שבאולם ואמר כי בעוד אנו יושבים בפנים הם עושים עבודות של זריעה, עבודת ה' שהיא נפלאות, "ראו את הגדלות שלכם. אחי ורעי, יש לכם מושג מה אתם עושים? אתם עובדים ומצליחים, ופתאום באה השנה השביעית וסטופ. האם יכול להיות יותר גדול מהפקרת כל מה שיש לי כדי להראות לקב"ה שאנחנו מודים לו? זה דבר גדול. אחי ורעי. זה הדבר הגדול ביותר שאתם זוכים בחסד ה'. כשאתם נותנים את השנה הזו אתם נותנים מתנה לקב"ה. אנשים נותנים את האדמה! אני לא יכול להיות יהודי יותר מזה".

(צילום: גרשון אלינסון)

את סדרת הנאומים והברכות חתם הרב יוסף צבי רימון, רב אלון שבות דרום העומד מאחורי מיזם כולו שאמר: "תמיד חשבתי שיש לאוצר בית דין שלוש מעלות אבל מסתבר שיש ארבע. אוצר בית דין מאפשר קיום שמיטה כהלכתה, מאפשר לחקלאים היהודים בישראל להמשיך לפרוח ומזכה אותנו בקדושת שביעית. זו קדושה שמתפשטת ומגיעה אלינו הביתה. זה ממש מסימני הגאולה. הרמב"ם ורש"י כתבו כל כך הרבה על השמיטה ואף אחד מהם לא זכה לאכול תפוח אחד בקדושת שביעית. כל הזכות הזו היא בזכותכם החקלאים", אמר הרב רימון והוסיף את המעלה הרביעית: "אוצר בית דין זו הדרך ליצור אחדות בישראל. הרב אברהם יצחק הכהן קוק הסכים לזה וכך גם החזו"א, הרב אלישיב ז"ל וכך גם הרב קנייבסקי. זו הדרך לאחד את עם ישראל סביב השמיטה".

לאחר הדברים עברו החקלאים בזה אחר זה וקיבלו מידי האדמו"ר מקאליב תפוז שעליו בירך, ותעודת הוקרה מיוחדת ממיזם 'אוצר בית דין' על שמירת השמיטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן