איפה היה פירון כשהמל"ג עיקר ההחלטה על אישור אוניברסיטת אריאל?

מבדיקת ´כיפה´ עולה כי החלטת המל"ג שקבעה לא לקבל את תארי הדוקטורט והפרופסורה של אוניברסיטת אריאל התקבלה באוקטובר 2014, כשהשר הממונה היה לא אחר מאשר הרב שי פירון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 18:54 טו בשבט התשעה

איפה היה פירון כשהמל"ג עיקר ההחלטה על אישור אוניברסיטת אריאל?
יצחק שליסל, ויקיפדיה, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

אמש התברר כי המועצה להשכלה גבוה קיבלה החלטה לשלול את סמכויות אוניברסיטת אריאל כאוניברסיטה.מדובר בהחלטה שהתקבלה באוקטובר 2014, שמשמעותה היא חוסר הכרה בתארי הד"ר והפרופסורה של האוניברסיטה אשר ניתנו לתלמידים בשנתיים וחצי האחרונות.

ההחלטה מקוממת למדי מכיוון שהיא בפועל עוצרת במידת מה את הפיכתה של אוניברסיטת אריאל לאוניברסיטה מן המניין, מכיוון שבעוד השם של האוניברסיטה אכן נשאר, בפועל חוסר הסמכויות יעצור אפשרות למשוך סטודנטים לתואר שלישי למקום.

מבדיקת 'כיפה' עולה כי החלטת המל"ג התקבלה בעוד השר הממונה, וזה שקבע את ההחלטה אודות מינויים של חברי המל"ג, היה השר שי פירון, שכיהן באותו הזמן כשר החינוך שלא פעל לבטל את ההחלטה המקוממת. אומנם, ייתכן מאוד כי לא ידע בזמן ההחלטה על משמעותה, אך מנגד הדבר אומר כי המל"ג פעל מאחורי גבו באמצעות מחטף.

גורמים במועצה להשכלה גבוהה אומרים כי כעת מעמדה של האוניברסיטה הוא כמו האוניברסיטאות הפלשתיניות א-נג'אח וביר - זית, וההכרה בתארי הד"ר והפורופסורה נחשבים רק מעבר לקו הירוק.