מרד הר"מים: אמירתו של הרב פנדל אומללה

שלושה מרבני ישיבת שדרות יוצאים נגד אמירותיו של ראש ישיבתם הרב דוד פנדל ומכנים דבריו "אומללים". לדבריהם: "ברור שיו"ר הבית היהודי לא היה שותף למאבקינו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 17:33 טו בשבט התשעה

מרד הר"מים: אמירתו של הרב פנדל אומללה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הר"מים פותחים חזית נגד ראש ישיבתם. לאחר שהיום בצהריים פורסמו ב'כיפה' דבריו של הרב דוד פנדל בעד נפתלי בנט, יוצאים שלושה מרבני ישיבת שדרות - הרב אריאל בראלי, הרב משה שחור והרב דרור אריה, נגד אמירותיו של ראש ישיבתם ומכנים את דברים אומללים.

במכתב אותו הם פותחים במילים "כנגד אמירתו האומללה של ראש ישיבתנו היקר והאהוב הרב פנדל", הם יוצאים בחריפות נגד בנט ומצהירים: “אבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון​ ​היהודי של מדינת ישראל"

"בשנה וחצי האחרונה היינו שותפים במאבק כנגד החקיקה הפוגעת בזהותה של המדינה", מציינים הרבנים. "בזמן כהונת ​שר הדתות בנט היה נתק חמור בין הרבנות​ הראשית והמשרד.​ נגרם קרע גדול בין הציבור החרדי לדתי לאומי עקב חוק הגיוס".

"היינו עדים ללחץ ​שהופעל על הרבנים ​לשנות את דעתם ההלכתית. ​ברור שיו"ר הבית היהודי לא היה שותף למאבקינו ו​הפוך הוא נגרר אחר עמדותיו של לפיד”, כותבים עוד הרבנים.

"בנט תמך בקריאה הטרומית של חוק שטרן לגיור כנגד עמדתה של הרבנות הראשית ​(​ואף הפשרה שהושגה לבסוף עשויה לפתוח פתח לגיור שלא על פי ההלכה). בנט תמך בחוק הפונדקאות בקריאה הטרומית כנגד עמדתם של הרבנים ​על אף ​שיש​ בחוק ​זה ​בעיות קשות של ממזרות. הוא העדיף את חוק שחרור המחבלים על פני חוקים אלו.​ ​לבסוף הוא נאלץ לחזור בו עקב לחץ בכירי הרבנים מכל המגזרים. בנט התבטא בפנינו שהוא מוכן להעביר את חוק הנוטה למות כנגד חוק מינוי שופטים. וזאת רגע לאחר שדובר על כך שחוק זה גובל ברצח על פי ההלכה".

"אבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון​ ​היהודי של מדינת ישראל", ממשיכים הרבנים וכותבים. “​אנו קוראים​ לכל מי שצביון היהודי של המדינה יקר ללבו לתמוך במפלגת יחד בעזרת הנהגת גדולי ישראל תוביל אותנו לשלמות בתורה בעם ובארץ".