גימיק הבחירות של עליזה לביא: הפרשת חלה עם ליהי לפיד

עליזה לביא וליהי לפיד צפויות לקיים ערב הפרשת חלה ככנס בחירות. לביא: "אינני רואה בכל כך פסול לבוא ולדבר על נושא הפרשת החלה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/02/15 17:35 יד בשבט התשעה

גימיק הבחירות של עליזה לביא: הפרשת חלה עם ליהי לפיד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר התבשרנו על הקמת המטה הדתי של מפלגת יש עתיד אך גם הודעה זו לא הכינה אותנו להפתעה שפורסמה היום. במודעת בחירות רשמית של המפלגה, מזמינה ח"כ עליזה לביא את ציבור הנשים לאירוע הפרשת חלה בהשתתפות לא אחרת מהגברת הראשונה של המפלגה אשתו של היו"ר, ליהי לפיד.

לביא מבטיחה בהזמנה - "שמחה, ברכות, שאלות ותשובות". האירוע שיתקיים בנתניה הוא כאמור, חלק מניסיונה של המפלגה להתאושש בסקרים ולנסות לעבור את מחסום עשרת המנדטים אותו היא מתקשה לעבור.

"לא מדובר בכנס שאנחנו ארגנו ואנו רצים איתו בכל הארץ. מדובר ביוזמה פרטית של המטה בנתניה ואני מוזמנת לבוא ולשוחח על מקומן של מצוות הנשים נושא בו אני עוסקת רבות ואף כתבתי על כך ספר", אומרת עליזה לביא ל'כיפה'.

(צילום: צילום מסך)

לדבריה, היא אינה קשורה לחלק ה"שמחה והברכות" אלא היא נענתה להגיע ולשוחח על הנושא שקיבל תאוצה רבה בשנים האחרונות והפך לפופולרי כל כך בקרב הנשים אף כאלו שאינן דתיות. "מדובר בעניין תרבותי וכמו שרבים התעניינו בשנת השמיטה הזו בנושא השמיטה מהצד התרבותי שלה", היא אומרת ומוסיפה, "נעניתי להרבה יוזמות מקומיות כמו ריצה לאורך הירקון וחלוקת פרחים לחיילים כך שאינני רואה בכל כך פסול לבוא ולדבר על נושא הפרשת החלה".

לפיד שגייס למקום ה-12 הלא ריאלי לעת עתה, את ח"כ אלעזר שטרן חובש הכיפה, מקווה באמצעותו ובאמצעות פירון, לביא וליפמן לגייס כמה שיותר מצביעים חובשי כיפה למפלגה. סקרים שנערכו בשבוע האחרון לימדו כי ישנה זליגה מסוימת של מאוכזבי הבית היהודי לעבר המפלגה אם כי מדובר באחוזים נמוכים למדי. "המטה שלנו עובד בצורה רצינית ואנו בהחלט רואים תגובות רבות של חובשי כיפה שרואים את פועלנו בנושא דת ומדינה וחושבים שיש עתיד יכולה להיות הבית שלהם", אומרת לביא.