בישיבת בני חיל בשומרון פתחו בשביתה בעקבות קיצוצים

120 תלמידים המוגדרים כבני נוער בסיכון פתחו בשביתה לאחר שבית הספר נאלץ לסגור את שעריו בעקבות קיצוצים מתמשכים מצד משרד החינוך. "אם יסגרו את בני חיל לא אני ולא חברי נצליח לגשת לבגרויות" אומר אחד התלמידים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/02/15 19:33 יב בשבט התשעה

בישיבת בני חיל בשומרון פתחו בשביתה בעקבות קיצוצים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

120 תלמידי בית הספר 'בני חיל' המוגדרים ע"פ משרד החינוך כתלמידים בעלי קשיים לימודיים אשר סובלים מדרגות שונות של הפרעות קשב וריכוז קיבלו בסוף השבוע הודעה כי החל מהבוקר (א') בית הספר לא יפתח את שעריו, זאת בשל קיצוצי תקציב קשים מצד משרד החינוך אשר לא מאפשרים את המשך פעילותו של בית הספר.

זהו המקום להדגיש כי משרד החינוך כבר הגיע לסיכום מול 'בני חיל' על המשך פעילותו, אולם ימים ספורים טרם החתימה על ההסכם סיים שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון את תפקידו, וכעת מנכ"לית משרד החינוך מבקשת להתעלם מההסדר שכבר סוכם, דבר אשר הוביל את בית הספר לסגור את שעריו החל מהיום.

שי טרבס, הורה לתלמיד כיתה י' בבית הספר: "מסגרות לימוד רבות לא הצליחו להחזיק את הבן שלי ולייצר לו מסגרת מתאימה. עד שהוא הגיע לבני חיל עברנו הרבה בתי ספר, כאן בבני חיל מאמינים בו ונותנים לו יציבות. אני בתור אבא בסך הכול רוצה שהבן שלי יסיים תיכון עם תעודת בגרות לא מבין מדוע משרד החינוך מחליט לפגוע בעתיד של כל כך הרבה צעירים"

תלמיד כיתה י"ב: "לפני שהגעתי לבני חיל הציונים שלי היו נמוכים מאד, כאן עבדו איתי בצורה אישית וצמודה וגיליתי שמאמינים בי, דבר שלא הרגשתי בבתי הספר הקודמים בהם למדתי- היום ממוצע הציונים שלי עומד על 95 ואני נמצא במסלול לעתודה, אם יסגרו את בית הספר, קשה לי להאמין שאני או החברים שלי נצליח להוציא בגרויות".

הרב חיים גולדברג, ראש ישיבת בני חיל: "לצערי בשל התנהלות משרד החינוך 120 בני נוער בסיכון פוזרו לבתיהם כשההורים נאלצים גם הם לשבש את שגרתם, כשכל זאת נובע משום שמנכ"לית משרד החינוך מסרבת להיפגש אתנו ולדון על פתרון שיאפשר את המשך קיום בית הספר".

בית הספר 'בני חיל' מתמחה בעבודה הייחודית עם בני נוער בסיכון, כאלו שמערכת החינוך הציבורית במקרים רבים 'הרימה ידיים' לגביהם ופלטה אותם החוצה, כשבבני חיל זכו לאורך השנים מאות בוגרים להזדמנות שניה, כזאת אשר הובילה אותה להצטיינות חינוכית וחברתית, כשאחוז הזכאים לבגרות בבית הספר עומדים על כ- 90 אחוזים, ואחוז הגיוס לצה"ל קרוב ל- 100%.

ל'כיפה' נודע כי בימים הקרובים מתכוונים בישיבה להפגין מול ביתו של סגן שר החינוך אבי וורצמן, מכיוון שהוא לטענתם לא עושה די כדי לסייע להם במאבקם.