הח"כים נגד בנט: אולי אם היינו דופקים על השולחן זה לא היה קורה

חברי הכנסת של המפלגה הטיחו דברים קשים במיוחד ביו"ר נפתלי בנט בשל החלטתו לשריין את אלי אוחנה למקום ה-8 מבלי להיוועץ בהם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/01/15 10:27 ח בשבט התשעה

הח"כים נגד בנט: אולי אם היינו דופקים על השולחן זה לא היה קורה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערת אלי אוחנה ממשיכה. בישיבת החירום עליה דיווחנו אתמול ב'כיפה' ושנערכה אתמול בלילה בבית המפלגה השמיעו חברי הכנסת והמועמדים דברים קשים במיוחד כנגד החלטת היו"ר לשריין את המקום ה-8 לכדורגלן העבר, אלי אוחנה, כך דיווח כתב גל"צ עידו בנבג'י.

סגן השר הרב אלי בן דהן, סיפר כי הרב סדן צלצל אליו ואמר 'אם לא יורדים מזה אעבור מישיבה לישיבה ואומר לתלמידים לא להצביע לבית היהודי'.

הח"כים מחו על עצם המועמדות אך גם על המיקום הגבוה, סגן שר החינוך אבי וורצמן קרא לבנט לשריין אותו במקום ה-17 בלבד.

"לפני שבועיים אמרת לנו כמה חשובים רונן שובל והרב רונצקי והיום אתה מכניס את אוחנה? על השריון של ינון מגל שמענו כשהיינו בחוג ברבבה . אמרו 'אחלה' למרות שלא שותפנו ולא עודכנו. אולי אם היינו דופקים אז על השולחן זה לא היה קורה", אמר ח"כ נוסף.

חברת הכנסת, שולי מועלם, תקפה את בנט על התמקדותו בילדות הקשה של אוחנה ובעוני של משפחתו, "אתה שאלת אותי פעם באיזה בית אני גדלתי? גם לי היו תשעה אחים שנתיים אנחנו יושבים בשבילך על הגדר וככה אתה מחזיר לנו?".

גם מנכ"ל המפלגה ומועמד הרשימה לכנסת הבאה, ניר אורבך, שנחשב לנאמנו של היו"ר תקף את ההחלטה ואת בנט באופן חזיתי, "אתה שכחת מה מקור המפלגה. רונן שובל כבר ביקש לא לקחת חלק בקמפיין הבחירות".

המועמדת החילונית הראשונה של בנט, איילת שקד הביעה אף היא את זעמה על ההחלטה: "אתם מדברים רק על המגזר, אבל גם המטה החילוני מזועזע מהבחירה, נאבד תמיכת חילונים".

בנט שקבע את פגישת החרום הודיע כי ההחלטה היא עובדה מוגמרת וכי הוא לא מתכוון לחזור בו הוא ניסה להצטדק ואמר כי בשביל הציבור הרחב אלי אוחנה הוא משהו. אחד הח"כים אמר לו בתגובה "לא בשביל הציבור שלנו".

כרגע נראה שבנט איתן בדעתו וכי הוא אינו מתכוון לשנות את ההחלטה אם כי שמועות בלתי מבוססות טוענות כי ייתכן ואוחנה יפרוש בעצמו ויוותר על העניין.