הרב מזוז ייפגש עם הרב טאו בניסיון לפתור המשבר עם עוצמה יהודית

פרסום ראשון: בעקבות המשבר בין עוצמה יהודית ומפלגת יחד יצא לפני שעה קלה הרב מזוז לירושלים על מנת להיפגש עם הרב טאו ולנסות לפתור את המחלוקות, שסובבות בעיקר סביב נושא הר הבית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 10:10 ח בשבט התשעה

הרב מזוז ייפגש עם הרב טאו בניסיון לפתור המשבר עם עוצמה יהודית
לשכת הרב ליאור, צילום: לשכת הרב ליאור

הרב מאיר מזוז והרב צבי טאו יפגשו הבוקר בניסיון לפתור את המשבר בין מפלגת עוצמה יהודית ומפלגת יחד, כך נודע ל'כיפה'. על פי המידע, יצא הרב מזוז לפני שעה קלה מבני ברק לכיוון ישיבת הר המור בירושלים, שם הוא יפגש עם הרב צבי טאו אשר מייעץ לשני הצדדים.

גם איתמר בן גביר וגם יוני שטבון הודיעו הבוקר כי המשא ומתן פוצץ, זאת על רקע מחלוקת בנוגע לעמדת המפלגה על הר הבית. בשיחה ל'כיפה' אמר בן גביר כי מדובר במחלוקות הניתנות לגישור, אך לא ידע להעריך האם אכן יגיעו להסכמות. "כולם יודעים את עמדתנו בקשר להר הבית, ועל עמדה זו קשה להתפשר. עם הרב מזוז היה הרבה יותר פשוט לדבר, אבל יוני שטבון מתעקש לפוצץ את ההסכמים.

מנגד, בסביבתו של שטבון ומפלגת יחד טוענים כי בן גביר הוא האחראי לפיצוץ המשא ומתן, זאת בעקבות ספינים שהוא מנסה לעשות, שגורמות להעמקת הפערים. "כבר היינו בדרך להסכמות ואז פתאום הם באו עם עוד דרישות ועם מיקומים יותר גבוהים. עשרות אלפי קולות יאבדו לימין בגלל משחקים פוליטיים מיותרים".

הבוקר הוציאו הן בן גביר והן שטבון הודעות חריפות בהן הם תוקפים זה את זה. בתגובה להצמדת האבטחה לשטבון אמר בן גביר כי "מדובר בספין האחרון שנשאר לשטבון לנופף בו והוא עושה זאת במיטב המסורת של פוליטקאים שנתפסו בקלקלתם ו ..שטבון העמיד תנאים בלתי אפשריים, דרש שנחתום שלא נעלה להר הבית לצמיתות ונפרסם זאת ברבים (תוך שהוא מתעלם שהוא עצמו ישב באותה מפלגה עם אורי אריאל שעולה כל שבוע להר הבית...) . כמו כן דרש שנתחייב לשבת בקואליציה . גם במקרה של מהלכים מדיניים והכל עבור : "כסף למוסדות". שטבון העמיד תנאים אלה כדי לפוצץ את המשא ומתן. כשזה נחשף הוא עובר היום ל"שפן האחרון" ומוציא ספין עלוב וזול. אני קורא לשטבון להפסיק לתקוע מקלות בגלגלי האחדות. עם מרן הרב מזוז ואלי ישי השיחות היו נעימות וטובות והגענו הבנות אך שטבון פוצץ השיחות בחוסר אחריות".

שטבון הגיב על הדברים ואמר " "קחו אחריות. תפסיקו עם הסחטנות ושמרו על קולות הימין. פגיעה ברבנים, הוצאת שקרים על חברי כנסת, איומים וזגזנות מבהירים בדיוק למה נכון ללכת בבלוק טכני, ורק כבלוק טכני על מנת להיפרד בהמשך. השימוש של בן גביר וחבריו בהר הבית והאשמת רבנים כתירוץ להליכה נפרדת, מכסה על הסיפור האמיתי - משחק כסאות לא ראוי. בעזרת ה' נמשיך בדרך של אחדות לחבר מסורתיים, דתיים וחרדים למען תורת ישראל וזהותה של המדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן