סקר: שריון אוחנה עולה לבית היהודי בעשרות אחוזי תמיכה בציונות הדתית

מסקר של מכון הסקרים מסקר שבדק את אחוזי ההצבעה בציונות הדתית עולה כי שיריונו של אלי אוחנה עולה לבית היהודי בקרוב לעשרים אחוזים, שהולכים בעיקר למפלגת יחד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 08:25 ח בשבט התשעה

סקר: שריון אוחנה עולה לבית היהודי בעשרות אחוזי תמיכה בציונות הדתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הזעם בציונות הדתית כלפי שריונו של אלי אוחנה לרשימת הבית היהודי בכנסת משתקף גם באחוזי ההצבעה.

מעט יותר מיממה לאחר ההודעה המפתיעה על שריונו של אוחנה למקום השמיני ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה, והזעם מצד מצביעים רבים בציונות הדתית על השריון, מוציא מכון הסקרים מסקר סקר בו הוא בוחן את אחוזי ההצבעה בקרב מצביעי הבית היהודי בני הציונות הדתית על רקע המשבר.

למרות שמדובר בסקר שאינו בהכרח משקף את דעת הקהל, מכיוון שהוא נערך בעוד המצביעים כועסים על המהלך, אך כמעט חודשיים לפני שיצטרכו להצביע בפועל, ניכר כי כרגע לפחות הכעס מתרגם לאחוזים לא קטנים בכלל שעוברים מהבית היהודי למפלגת יחד, לליכוד, ואפילו לש"ס

הנסקרים נשאלו שתי שאלות - באיזו מפלגה יעדיפו לבחור כעת, ובאיזו מפלגה יעדיפו לבחור אם הבית היהודי תישאר ללא שריונו של אוחנה. במידה ואוחנה משוריין, השיבו 55.5 אחוזים כי יצביעו לבית היהודי, זאת לעומת 73.4 אחוזים שיצביעו לבית היהודי אם המפלגה תרוץ ללא אוחנה.

הקולות עוברים כאמור בעיקר למפלגת יחד שמכפילה את כוחה פי כמה לאחר המהלך - 12% לעומת 4.3% בלבד ללא אוחנה. מרוויחות נוספות הינן הליכוד שמזנקת מ-11% בציונות הדתית ל-17.3%, עוצמה יהודית שעולה מ-6.6% ל-8%, מפלגת כולנו שעולה מ-0.7% ל-2%, ש"ס שעולה מ0.7% לאחוז אחד, יהדות התורה שמקבלת 1.7% לעומת 1.3 ללא אוחנה, וישראל ביתנו שמקבלת 1.3% לעומת 0.7%. העבודה מקבלת עשירית אחוז פחות במפתיע - 0.7% לעומת 0.8%, ויש עתיד נשארת על 0.7%, אך יש לציין כי מספרים אלו נופלים בתוך טעות הדגימה כך שאינם בהכרח נכונים במאת האחוזים.

באשר למידת האכזבה נגד המהלך, הקולות הם חד משמעיים. 40.8% אמרו כי הם מאוד מאוכזבים על שיבוץ אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי, 28% אמרו כי הם מאוכזבים, 22.7% טענו שהם לא מרוצים ולא מאוכזבים, 5.8% אמרו שהם מרוצים ורק 1.9% אמרו כי הם מאוד מרוצים מהשריון.

לא פחות מ-68% קראו כי יש לבטל את השריון לאור המחאה הגדולה שעלתה, זאת בתשובה לשאלה בנושא, ו-32% טענו כי אינם מצטרפים לקריאה זו.

הנסקרים נשאלו גם לגבי שריונה של ענת רוט, וכאן התשובות נראות הרבה יותר מפויסות. בתשובה לשאלה מה דעתם על שריונה של ענת רוט ודחיקת יהודית שילת כתוצאה מכך, ענו 21.6% כי הם מאוכזבים, 14.4% ענו כי הם מאוכזבים מאוד, 40.6% אמרו כי אינם מאוכזבים או מרוצים, 15.5% ענו כי הם מרוצים ו-7.8% ענו כי הם מרוצים מאוד.

בתשובה לשאלה האם הם מרוצים באופן כללי מבחירת הרשימה ענו 55.3% כי הם מרוצים, 19.5% ענו שהם מרוצים מאוד, 20.3% ענו שאינם מרוצים או מאוכזבים, 4.8% ענו כי הם מאוכזבים ורק 0.2% ענו כי הם מאוכזבים מאוד.

הסקר בדק אפשרות לריצה משותפת של מפלגת יחד עם עוצמה יהודית, זאת לפני ההודעה כי לא ירוצו ברשימה משותפת. בסקר עולה כי אם שתי המפלגות היו מתאחדות, היו 24.9% מהנסקרים מצביעים למפלגה זו, זאת לעומת 53.5% לבית היהודי ו14.6% לליכוד.