אבטחה צמודה לשטבון ומשפחתו בעקבות איומים על חייו

בעקבות פיצוץ המשא ומתן בין עוצמה יהודית למפלגת יחד, קיבל חבר הכנסת איומים על חייו מצד פעילי עוצמה יהודית. קצין הכנסת הורה להצמיד לו אבטחה צמודה. שטבון: "עבריינות בריונית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 08:03 ח בשבט התשעה

אבטחה צמודה לשטבון ומשפחתו בעקבות איומים על חייו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר פיצוץ המשא ומתן בין עוצמה יהודית למפלגת יחד, מקבל בימים האחרונים חבר הכנסת יוני שטבון איומים על חייו מצד פעילי עוצמה יהודית שאינם מרוצים מכך ששתי המפלגות ירוצו ברשימה משותפת.

אתמול בערב (ג') הורה קצין הכנסת להעמיד לשטבון ולמשפחתו אבטחה צמודה, על מנת לדאוג שפעילים לא ינסו לפגוע בחייו של חבר הכנסת או לפגוע במשפחתו.

חבר הכנסת שטבון הגיב על האיומים ועל ההחלטה להעמיד לו אבטחה צמודה ואמר "אנחנו מבקשים לקדם אחדות בין דתיים לאומיים וחרדים, זו בשורת מפלגת יחד. חבל שעבריינות בריונית מחבלת במהלך האחדות ההיסטורית שאנחנו מובילים".

לא מדובר בפעם הראשונה בה מצמידים לחבר כנסת מטעם מפלגת יחד אבטחה. לאחר שיו"ר המפלגה החדשה הכריז כי הוא עוזב את ש"ס, הוא קיבל איומים על חייו, שלוו בהתפרעויות מצד פעילי ש"ס, והוצמדה לו אבטחה עד היום על ידי קצין הכנסת. מאז מחבל ניסה לפגוע בחייו של פעיל הר הבית יהודה גליק, הורה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על הצמדת מאבטח לכל חבר כנסת שחש איום, ועד עכשיו הוצמדה אבטחה בין היתר לח"כ משה פייגלין ולסגנית השר ציפי חוטובלי.

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה: "מדובר בספין האחרון שנשאר לשטבון לנופף בו והוא עושה זאת במיטב המסורת של פוליטקאים שנתפסו בקלקלתם. שטבון העמיד תנאים בלתי אפשריים, דרש שנחתום שלא נעלה להר הבית לצמיתות ונפרסם זאת ברבים (תוך שהוא מתעלם שהוא עצמו ישב באותה מפלגה עם אורי אריאל שעולה כל שבוע להר הבית...) . כמו כן דרש שנתחייב לשבת בקואליציה . גם במקרה של מהלכים מדיניים והכל עבור: " כסף למוסדות".- שטבון העמיד תנאים אלה כדי לפוצץ את המשא ומתן. כשזה נחשף הוא עובר היום ל"שפן האחרון" ומוציא ספין עלוב וזול. אני קורא לשטבון להפסיק לתקוע מקלות בגלגלי האחדות. עם מרן הרב מזוז ואלי ישי השיחות היו נעימות וטובות והגענו הבנות אך שטבון פוצץ השיחות בחוסר אחריות".