יו"ר סניף הבית היהודי בתל אביב: מדיף ריח רע של התנשאות

יו״ר סניף הבית היהודי בתל אביב יוצא נגד התקיפות על אלי אוחנה ״מדיף ריח רע של התנשאות ועדתיות ופוסל גיבורי תרבות של אוכלוסייה שלמה. אנחנו מפלגה עממית לא אליטיסטית״.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 21:19 ז בשבט התשעה

יו"ר סניף הבית היהודי בתל אביב: מדיף ריח רע של התנשאות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

משה מדמון, יו"ר סניף תל אביב של הבית היהודי, אשר נחשב לאחר הפעילים המזרחיים הבולטים בבית היהודי טוען כי ההתנגדות לאוחנה מדיפה ריח רע של התנשאות עדתית. ״חבל שמתפקדי הבית היהודי לא מוכנים לקבל אישיות מזרחית עם אהדה ציבורית רבה ובוחנים אותה בציציות של שירות בסיירת מטכל. אנחנו גם מפלגה עממית ולא רק מפלגה אליטיסטית. בניגוד לאותם אנשים רוב הציבור הישראלי לא רואה בשחקני כדורגל דמויות נחותות״.

לדברי מדמון ההתנגדות לאוחנה מיותרת. ״אנחנו מנסים ללכת למקום הכלל ישראלי ולהפוך למפלגה של כל עם ישראל אבל פתאום כשמשריינים אדם מסורתי מזרחי שהיה שחקן כדורגל, זה נמוך מידי עבור אנשים שחושבים שהתרבות שלהם היא התרבות המובילה ופוסלים את התרבות והגיבורים של חלקים רחבים באוכלוסייה הישראלית״.

מדמון מוסיף כי אוחנה הוא גיבור תרבות של מזרחיים רבים והמדידה שלו לפי עברו כשחקן כדורגל היא התנשאות על כל הפריפריה. ״מתוך רשימה ארוכה יש לנו שני מזרחיים, אז אנחנו רק צריכים לברך שנוסף עוד מזרחי אחד לתפארת עם ישראל״.