בעקבות שריון אוחנה: כינוס חירום לחברי הכנסת של הבית היהודי

לאחר ההודעה על פרישתו של זבולון כלפה מהרשימה, יערוך הערב בנט כינוס חירום לחברי הכנסת של הבית היהודי. בשעות האחרונות מקבלים חברי הכנסת והדוברים אלפי פניות זועמות, ובמפלגת יחד טוענים שהפניות אליהם הוכפלו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 17:52 ז בשבט התשעה

בעקבות שריון אוחנה: כינוס חירום לחברי הכנסת של הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות הודעתו של זבולון כלפה על פרישה מרשימת הבית היהודי לכנסת, ולאחר תקיפות משמעותיות מצד מתפקדים וחברי מרכז על ההחלטה של בנט לשריין את אלי אוחנה ברשימה, נודע ל'כיפה' כי בנט יערוך הערב כינוס חירום של חברי הכנסת של הבית היהודי בניסיון להשתלט על המשבר.

בסביבתם של חברי כנסת ומועמדים לבית היהודי מדווח על זעם רב, המגיע הן מחברי מרכז המציפים את הדוברים, העוזרים, ואף הח"כים עצמם באלפי פניות, והן מהח"כים שמספרים: “הידיעה על השריון של אלי אוחנה הגיעה אלינו מהתקשורת".

"חברי הכנסת לא ידעו מהמהלך של בנט וגילו אותו ביחד עם כולם מאמצעי התקשורת", מספר גורם בבית היהודי ל'כיפה'. “כמו כולם הם הופתעו והם כועסים על כך שמודרו מההחלטה, ואפילו לא קיבלו הודעה מראש. הם נתפסו עם המכנסיים למטה".

"אני לא מאמין שהבית היהודי תכננו להוציא את הדברים כך. זה נפל עליהם ועכשיו הם צריכים לתמודד עם התוצאות. המועמדים וחברי הכנסת כועסים ובצדק כי אף אחד לא טרח לומר להם מראש. זה נכון שבנט הוא זה שמחליט, אבל מכאן ועד לשמוע את זה בערוצי התקשורת? לא עושים דברים כאלו", אומר אחר.

במפלגת יחד מדווחים כי מאז שעות הבוקר נרשמה עלייה ניכרת במספר הפניות אליהם וטוענים כי מדובר בהוכחה לכך שיחד היא מפלגת הבית של הציונות הדתית. הבוקר התייחס לדברים הרב משה הגר, מקום 4 ברשימת יחד לכנסת ואמר "לא מקבלים החלטות הרות גורל באמצעות כדורגל. מי שמשחק כדורגל יצביע לבית היהודי אבל בין כדורגל והחלטות הרות גורל שנוגעות לציונות הדתית לכלל ישראל אין קשר. אני לא מזלזל בכדורגל אבל צריך להבין שזה לא הכל. אני מאמין שזה ירחיק ציבורים רבים מהבית היהודי, ואני שמח שיש להם בית אצלנו".

בתוך כך, פעילים בולטים בתוך הבית היהודי מתחו היום ביקורת על קבלת הפנים שנעשתה לאוחנה ואמרו כי היא תבריח קולות של מזרחיים לש"ס. ״קבלת הפנים הגזענית של עסקני המפלגה שמתייחסת בהתנגשות לאוחנה כשחקן כדורגל תעלה לנו ביוקר ותבריח את המצביעים המסורתיים שלנו לשס״ אומר פעיל במפלגה.

״מי שמסתכל על אוחנה בהתנשאות בגלל היותו חילוני ושחקן כדורגל לא מבין שהמצביעים בפריפריה מחפשים בדיוק כאלה דמויות. הגיע הזמן שהמפלגה תתחבר גם לציבור המזרחי ולא תישאר רק עם ינון מגל איילת שקד ועוד אשכנזים רבים. ביקורת נגד אוחנה תבריח מצביעים לשס ומי שיפסיד זה הבית היהודי״.