עורך עיתון הארץ לשעבר דוד לנדאו נפטר בגיל 67

דוד לנדאו, שכיהן כעורך עיתון הארץ בשנים 2004-2008 נפטר ממחלה. בעבר היה כתב העיתון אקונומיסט וכן ערך את העיתון Jerusalem Post

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 17:41 ז בשבט התשעה

עורך עיתון הארץ לשעבר דוד לנדאו נפטר בגיל 67
דוד לנדאו, צילום: דוד לנדאו

עורך עיתון 'הארץ' לשעבר דוד (דיוויד) לנדאו נפטר היום (ג') בערב בגיל 67. לנדאו (1947-2015) היה העורך הראשי והמייסד של העיתון בשנים 2004-2008, זאת לאחר שהיה עורך המהדורה של הארץ בשפה האנגלית. הוא החליף את חנוך מרמרי שסיים עבודתו בעקבות סכסוס עם המוציא לאור של העיתון.

לנדאו שימש במשך שנים ארוכות, כתב מדיני בעיתון "ג׳רוסלם פוסט״, שבו החל לעבוד, כמתנדב צעיר, ערב מלחמת ששת הימים, בעת שהיה תלמיד ישיבה בירושלים. לנדאו, נולד באנגליה וגדל בה, לאחר שנישא לג׳קלין, עלו יחדיו לישראל, והקימו בה את ביתם.

בצד עבודתו העיתונאית בארץ ובחו"ל כתב לנדאו ביוגרפיות על בן גוריון (בצוותא עם שמעון פרס), ועל שמעון פרס. בשנים האחרונות, היה לנדאו כתב ה״אקונומיסט״ בישראל. לפני כשנה, אחרי שכבר חלה, הספיק להשלים ביוגרפיה מקיפה אודות אריאל שרון ("אריק״) שפורסמה בארה״ב. גם ספרו על החברה החרדית (piety and power), זכה להצלחה בעולם.

לפני חודשים אחדים זכה לנדאו באות "מסדר האימפריה הבריטי״ (OBE) הוא הותיר אחריו אשה, ג׳קלין, שלושה ילדים ושמונה נכדים ונכדות. הלווייתו תתקיים מחר בהר המנוחות בירושלים.