בכירי עולם הכדורגל מתגייסים לטובת אלי אוחנה

לטענת הבכירים זו הפעם הראשונה בה הבית היהודי מנסה להתחבר לציבור המזרחי - מסורתי בישראל והוא עשוי להביא להם עשרות אלפי קולות חדשים. ״הדחייה של אוחנה נגועה בגזענות והתנשאות על תרבות הכדורגל של מאות אלפי מזרחיים״.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 17:26 ז בשבט התשעה

בכירי עולם הכדורגל מתגייסים לטובת אלי אוחנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בכירי עולם הספורט מתגייסים לטובת שחקנה האגדי של ביתר ירושלים ופרשן הספורט אלי אוחנה וטוענים כי החיבור הזה צפוי להביא למפלגה עשרות אלפי קולות חדשים.

התגובות הנזעמות שעורר צירופו של אוחנה לבית היהודי בקרב מתפקדי המפלגה וחברי מרכז הבית היהודי הצליחה לקומם את בכירי עולם הספורט אשר מאשימים אותם בהתנשאות על תרבות הכדורגל ואוחנה.

לדברי אורי מלמיליאן שחקנה האגדי של ביתר ירושלים, אשר חזר בתשובה ״אלי אוחנה יביא תרומה גדולה לבית היהודי ויוסיף להם קולות רבים של ציבור מזרחי גדול שרואה בו מודל לחיקוי. חבל שהביקורת נגדו נעשית סביב זה שהוא היה שחקן כדורגל ולא מתייחסת למהות של האיש והיכולות שלו״.

מלמיליאן מסביר כי ״אוחנה איש מסורתי שמחובר בעמקי נשמתו למסורת ישראל והוא מתאים לבית היהודי ויוסיף לה הרבה קולות חדשים של ציבור מזרחי שלא הצביע עד היום לבית היהודי״.

גם יו״ר ביתר ירושלים המיתולוגי משה דדש אומר כי החיבור של אלי אוחנה לבית היהודי הופך את המפלגה הזאת בפעם הראשונה לאופציית הצבעה עבור מאות אלפי מזרחיים מסורתיים שרואים באוחנה דמות לחיקוי. ״עד היום הם לא חשבו להצביע לבית היהודי בגלל שהמפלגה הזאת הייתה אשכנזית מידי ודתית מידי.

החיבור של אוחנה פותח לבית היהודי דלתות חדשות אצל תושבי הפריפריה המסורתיים שרואים באוחנה מודל לחיקוי ועד היום לא חשבו להצביע למפלגה הזאת.

חבל שקבלת הפנים שהם עושים לו מתייחסת אליו בזלזול כשחקן ולא מתייחסת למהות של האיש כדמות לחיקוי בקרב ציבור מזרחי גדול מאוד״.

חבר נוסף מעולם הספורט רוני מאנה אומר כי אלי אוחנה יהווה נכס חשוב לבית היהודי בחיבור שלו עם הפריפריה והציבור המסורתי בישראל. ״מדובר בציבור שאוהב כדורגל ומסורת ולא שייך לציבור הדתי בישראל. הצירוף של אוחנה לבית היהודי יעזור להם מאוד להתחבר לציבורים האלה. מי שמסתכל על אוחנה ועל כדורגל בהתנשאות לא מכיר את עם ישראל ואת הציבור המסורתי מזרחי״.