זבולון כלפה עוזב את רשימת הבית היהודי: נחצה קו אדום

בעקבות שריון אלי אוחנה פורש זבולון כלפה מהבית היהודי ומבהיר בשיחה עם 'כיפה': "נחצה כאן קו אדום. המהלך מעורר שאט נפש ותחושות קשות. אני ברשימה הזו לא מוכן ללכת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 15:35 ז בשבט התשעה

זבולון כלפה עוזב את רשימת הבית היהודי: נחצה קו אדום
דוברות, צילום: דוברות

דרמה בבית היהודי בעקבות שריונו של אלי אוחנה לרשימה. חבר הכנסת זבולון כלפה פנה ליו"ר מפלגתו אורי אריאל והודיע לו כי לא ישובץ ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20, זאת בעקבות השריון לאוחנה, אותו הגדיר "קו אדום ברור"

בשיחה קצרה ל'כיפה' אומר כלפה מילים קשות ביותר נגד יו"ר הבית היהודי. “הבלגתי על הרבה מאוד דברים ושיתפתי פעולה אבל ההרגשה שלי היא שנחצה כאן קו אדום. אם אלו הקודים וכך פועלים בבית היהודי אני לא אהיה במפלגה הזו".

"כל מפלגה צריכה חוט שדרה ואפגע בשולחי אם אתייחס לזה כאילו טיפות גשם יורדות עלי. קיבלתי מכה קשה בבטן והמהלך מעורר שאט נפש עמוקה בשל המהלך הציני של שריון אדם רק כי הוא מזרחי בצורה כזו. אני לא מוכן לשתף פעולה עם המהלך הזה", אומר כלפה.

לדבריו הוא נשאר בתקומה, אך ביקש מאורי אריאל שלא ישלב אותו ברשימה המשותפת לכנסת. “אני נשאר בתקומה, אבל אני עם הרשימה הזו לא מוכן ללכת".

במכתב אותו שלח כלפה לאריאל הוא קורא לאחרון להכריז על התמודדות עצמאית של האיחוד הלאומי, זאת בעקבות שריונו של אלי אוחנה במקום גבוה. "אני חושב שמישהו איבד את המצפן ואני קורא לחשבון נפש. זה לא דרך של שיתוף פעולה וחברות . מנהיגים נבחנים בזה שהם יכולים להגיד טעינו. טוב לעשות גירושים לפני שיש ילדים. אם תקומה תרוץ לבד להערכתי היא תקבל קולות. זה לא רק גשם שיורד אלינו זו יריקה. יש כאן שילוב של דברים".

"אתמול בערב עם היוודע השריון של מר אלי אוחנה חשתי תחושת עלבון עמוקה מאוד בשמו של הציבור היקר אליו אני שייך ובו גדלתי", סיפר כלפה. "בשמו אני חש כאילו קיבלתי בעיטה בפנים".

"בתור יהודי מעדות המזרח שבא מהפריפריה אני רואה בכך יריקה בפרצוף. זה מהלך ציני קר שלא מכיר בדרך של יוצאי עדות המזרח והפריפריה. אני סבור שמרכז תקומה צריך להתכנס הלילה ואי אפשר לומר שכלום קרה. התחושה שלי בהיא שמדובר במהלך ציני, קר, אכזרי. לא רחוק ממרושע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן