אלי אוחנה ישוריין ברשימת הבית היהודי לכנסת

לאחר הניסיונות לגייס את עדן הראל וכוכבים נוספים, בבית היהודי פועלים לשריין את אלי אוחנה ברשימתם לכנסת, כך מדווח בחדשות 2

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 20:54 ו בשבט התשעה

אלי אוחנה ישוריין ברשימת הבית היהודי לכנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שחקן הכדורגל לשעבר אלי אוחנה ישוריין ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20, כך מתפרסם הערב (ב') בחדשות 2.

בבית היהודי גייסו את שחקן הכדורגל המוכר מקבוצת בית"ר ירושלים, שמכהן היום כמאמן, כמשוריין לאחד המקומות הריאליים ברשימת המפלגה לכנסת.

אלי אוחנה הוא כדורגלן עבר ישראלי, המאמן כיום את נבחרת הנוער של ישראל ומשמש כפרשן בערוץ הספורט. הוא נחשב כאחד החלוצים הטובים ביותר בישראל בכל הזמנים. אוחנה הוביל את קבוצתו, בית"ר ירושלים, למספר ניצחונות בהם גביע המדינה בכדורגל.

אוחנה שיחק 51 משחקים במדי נבחרת ישראל במשך 13 שנה והבקיע 17 שערים. לשיאו הוא הגיע במוקדמות מונדיאל 1990. במשחק הביתי נגד נבחרת אוסטרליה העלה אוחנה את ישראל ליתרון. במשחק הגומלין בסידני סיימה ישראל בתיקו 1-1, לאחר שער יתרון מרהיב של אוחנה, שעקף את השוער וגילגל את הכדור לרשת, והבטיח בכך את העפלת הנבחרת למשחק הפלייאוף מול קולומביה.

ב-20 במאי 2009 הוא נבחר כאחד מחמשת הכדורגלנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים וכחבר בהיכל התהילה של הכדורגל הישראלי, ושערו במשחק מול נבחרת אוסטרליה במוקדמות מונדיאל 1990 נבחר כשער הישראלי החשוב ביותר בכל הזמנים.

אתמול פורסם כי במסגרת הניסיונות לגייס כוכבים פנו בבית היהודי לעדן הראל אך זו השיבה בשלילה. בשבועות האחרונים פנו בבית היהודי למספר אישים נוספים אך אלו גם הם סירבו לבקשה.

אלי אוחנה: " כל חיי הייתי ליכודניק - אך אני לא מאמין יותר בדרך הנסיגות, וכמו כל עם ישראל - התפכחתי והגעתי הביתה, לבית היהודי. אני אוהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אשקיע את כל מרצי בקידום כל מי שהגיע כמוני מהשכונה, עם שמונה אחים וחיי עוני, כדי שלא ידעו יותר חיים כאלה לעולם".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: "הבית היהודי נפתח לכלל עם ישראל, ובואו של אלי אוחנה ממשיך את ההצטרפות הגדולה של כל הציבור אל הבית היהודי. כל מי שמאמין בערכים שלנו ולא מתנצל עליהם, כל מי שהחברה הישראלית חשובה לו - ביתו הוא ביתנו"