ישיבת בני חיל: משרד החינוך מתנכל אלינו

בישיבת בני חיל בה לומדים נערים עם קשיי למידה מאשימים את משרד החינוך בהתנכלות כלכלית שתגרום להם בסופו של דבר לסגור את הישיבה בשל הגירעונות הכבדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/01/15 16:41 ו בשבט התשעה

ישיבת בני חיל: משרד החינוך מתנכל אלינו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ישיבת בני חיל בירושלים ובקדומים העוסקת בנערים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז נמצאת בסכנת סגירה עקב בעיית תקצוב חמורה וראשי העמותה החליטו כי ביום רביעי הקרוב אם הבעיה לא תוסדר הם יתחילו בסגירת הפעילויות של הישיבה כשבשלב הראשוני תיסגר הפנימייה.

הרב חיים גולדברג, ראש הישיבה, אמר ל'כיפה' בכאב, כי הוא מתקשה להשלים עם הגזירה אך לא נותרה עוד ברירה. "חיכינו חצי שנה והאמנו להבטחות משרד החינוך, אך בפועל התקציב שלנו נחתך ואנו מידי חודש מגדילים את הבור התקציבי במעל ל-125 אלף שקל. הגיעו מים עד נפש ואין לי מהיכן לשלם משכורות למורים המסורים", אומר הרב גולדברג.

לטענתו, מאז תחילת השנה קוצץ חלק משמעותי מתקציב הישיבה בעיקר בסניף קדומים אך גם בירושלים. "הרב פירון הבטיח לנו כבר בתחילת השנה שהכל יסודר, אך בפועל לא הועבר אלינו הכסף ואנו בגירעונות של כחצי מיליון שקל. מעבר לזה מאז שהוא עזב את תפקידו במשרד החינוך מתכחשים לחלק מההבנות שהגענו עם השר לשעבר והם אינם מותירים לנו אלא 'להוריד את השאלטר' של העמותה", אומר הרב גולדברג.

גורמים בהנהלת ישיבה טוענים, כי הם חשים בתחושת התנכלות מצד משרד החינוך ובהתעלמות כמעט גורפת מהבעיה ומהמצוקה הכלכלית של בני חיל.

הסיבה לבעיות עם משרד החינוך, בני חיל הוא מוסד ייחודי מבחינת הרכב התלמידים שלו, בסניף הירושלמי לומדים 112 תלמידים ובסניף קדומים 67, אך בניגוד למוסדות של חינוך מיוחד רגילים התלמידים אינם בעלי בעיות חמורות אלא בעיקר עם קשיים לימודיים, "ישנה חשיבות רבה לתלמידים כאלה להיות עם תלמידים נוספים ברמתם ולא עם כאלו שמצבם חמור הרבה יותר. אנו מצליחים להביא אחוזים גבוהים במיוחד לתעודת בגרות ולגיוס איכותי", אומר הרב גולדברג.

התנהלות המוסד כמוסד שילוב אך רק עם תלמידי שילוב בלי תלמידים רגילים מביא לשינוי בתקצוב. אם המוסד יוגדר כמוסד לחינוך מיוחד רגיל הם יהיו חייבים לקבל נערים בכל הרמות ובכך תפגע ייחודיותו של המקום. הרב גולדברג טוען שאין עוד מוסד בארץ שפועל במתכונת של בני חיל שהוכיחה את עצמה כפי שהנתונים ומכתבי השבח של משרד החינוך מלמדים.

"אנו מצפים לפתרון מידי ולהתגייסות משרד החינוך בכדי לפתור את המשבר הנוכחי בדרגים הגבוהים ביותר. ולא נאלץ להתחיל בסגירת המקום", אומר הרב גולדברג.

תגובת משרד החינוך לא נמסרה עד לעת פרסום הידיעה