בית המשפט המחוזי: חוטובלי תשובץ במקום ה-20

הסאגה נמשכת. לאחר שבית הדין העליון של המפלגה הורה על ספירה מחדש של הקולות, קיבל בית המשפט המחוזי את עתירתה של חוטובלי והכריע שהיא תשובץ במקום ה-20 ברשימת הליכוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 16:12 ו בשבט התשעה

בית המשפט המחוזי: חוטובלי תשובץ במקום ה-20
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוטובלי שוב במקום ריאלי, והכאוס בליכוד ממשיך ללא מעצורים. לאחר שסוף השבוע נקבע על ידי בית הדין העליון של הליכוד כי תיערך ספירה חוזרת של קלפיות הפריימריז, הופך בית המשפט המחוזי את ההחלטה וקובע כי חוטובלי תשובץ במקום ה-20, ודיכטר ישובץ במקום ה-26.

לאחר החלטת בית הדין העליון של המפלגה, עתרה חוטובלי לבית המשפט המחוזי וטענה כי יש לקבל את החלטת ועדת הבחירות בראשות השופט מנחם נאמן שקבעה שהיא גברה על דיכטר ותשובץ במקום ה-20.

היום בצהריים הכריע בית המשפט המחוזי כי חוטובלי תישאר במקום ה-20, הריאלי, ודיכטר ישובץ במקום ה-26. עם זאת ייתכן כי דיכטר יערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, כך שהסיפור עוד לא נגמר.

ראש בית הדין העליון של הליכוד מיכאל קליינר החליט כזכור על ספירה מחודשת של הקולות הקשורים לדיכטר וחוטובלי במטרה להגיע למסקנה סופית בנושא ולשקף את רצון הבוחר. בית הדין נימק את החלטתו לאור העובדה שמדובר בהפרשי קולות קטנים.

ציפי חוטובלי הגיבה להחלטת קליינר שהגיעה בניגוד להחלטת השופט מנחם נאמן: "השופט נאמן וועדת הבחירות קיבלו החלטה שאני במקום ה-20 לאחר שבועיים שהתיק עמד לפתחם ולאחר שבפועל ביצעו ספירה חוזרת של הקולות. ערעורו של דיכטר הוא חוסר יכולת לקבל את רצון הבוחר”.

"למר קליינר אין כל סמכות לשנות את החלטת השופט נאמן, יתרה מכך החלטתו היא בעייתית גורמת נזק לתנועה ומייתרת את העבודה היסודית שעשה השופט וועדת הבחירות. השופט הכריע כי מתפקדי הליכוד הציבו אותי במקום ה-20 ברשימה ולכן זה מה שיקרה בפועל".