בעקבות סאגת חוטובלי דיכטר: כל קלפיות הליכוד יספרו מחדש

בית הדין העליון של הליכוד קבע כי לאור העובדה שמדובר בהפרשי קולות קטנים יש לבצע ספירה מחדש של הקולות קשורים לציפי חוטובלי ואבי דיכטר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/01/15 15:41 ג בשבט התשעה

בעקבות סאגת חוטובלי דיכטר: כל קלפיות הליכוד יספרו מחדש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שבית הדין של הליכוד קבע כי ציפי חוטובלי היא שתוצב במקום ה-20 ואבי דיכטר יוצב במקום ה-26 הלא ראלי, בית הדין העליון של המפלגה הופך את ההחלטה ושולח את הליכוד לספירה מחודשת של כל הקלפיות בארץ.

בית הדין העליון של הליכוד הודיע היום (ו') כי לאור העובדה שמדובר בהפרשי קולות קטנים, יש לבצע ספירה מחדש של הקולות הקשורים לציפי חוטובלי ואבי דיכטר, ועל ידי כך לקבוע את ההפרש ביניהם ולשקף את רצון הבוחר.

בעקבות ההחלטה הגישה חוטובלי בקשה לדיון נוסף בהרכב של חמישה שופטים, והבקשה לדיון תידון ביום ראשון בפני נשיאות בית הדין. בינתיים נקבע כי על מנת להכריע בסוגיה המסובכת, יתעלמו בספירה החוזרת מכל טופס בו חוטובלי ודיכטר מופיעים וכך גם בטופס בו שניהם לא מופיע ברשימה. הטפסים בהם אחד מהמועמדים - חוטובלי או דיכטר - מופיע ייספר וכך ניתן יהיה לדעת מה הפרש הקולות בין השניים.

כזכור, ביום שני האחרון קבע בית הדין של המפלגה כי חוטובלי תשובץ במקום ה-20, וקיבל את ערעורה על כך שהקולות אינם נכונים. חוטובלי הגיבה להחלטת השופט ואמרה "אני מברכת על אומץ הלב של ועדת הבחירות לעשות צדק עם רצון הבוחר ולתקן את אי הסדרים שנפלו בהליך הבחירות. אין לי ספק כי חלק גדול מהפגמים שנפלו בהליך נבעו משיטת ההצבעה הידנית שהזמינה טעויות אנוש רבות כטעויות חישוב והקלדה אותן חשפנו בהליך הערעור. הדבר החשוב ביותר כעת הוא לדאוג להצלחת הליכוד בבחירות".

לאחר מכן קראה חוטובלי לראש מפלגתה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשריין את אבי דיכטר באחד המקומות האחרים במפלגה, זאת על מנת להציב גם אותו במקום ריאלי. עם זאת, לאור ההתפתחויות האחרונות ייתכן כי חוטובלי היא שתצטרך את השריון בסופו של דבר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן