2 מיליון שקלים יועברו למיגון בתי כנסת

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הורה להעביר תקציב של 2 מיליון ש"ח לטובת מיגון מבני דת בעוטף עזה ובאזורים נוספים בדרום, זאת לאחר שמשרד האוצר ורשות החירום הלאומית סירבו לעשות כך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/01/15 17:38 יז בטבת התשעה

2 מיליון שקלים יועברו למיגון בתי כנסת
משה וייצמן ויוסף חיים בן ציון - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: משה וייצמן ויוסף חיים בן ציון - סוכנות הידיעות חדשות 24

סגן השר הרב אלי בן דהן הורה היום להעביר תקציב של 2 מיליון ש"ח למיגון מבני דת בעוטף עזה ואזורים נוספים בדרום.

בעקבות סיור של סגן השר הרב בן דהן במהלך מבצע 'צוק איתן', במהלכו נתקל בהזנחת נושא מיגון מבני הדת על ידי קודמיו בתפקיד, הוא הוציא קול קורא מיוחד לנושא של מיגון מבני דת והשבוע אושרו 2 מיליון ש"ח למיגוניות וממ"דים.

את התקציב למימון מיגוניות וממ"דים יקבלו מועצות מקומיות ומועצות אזוריות כגון שדות נגב, חוף אשקלון, שפיר, אשכול, באר טוביה, אשדוד ועוד. חשוב לציין שבמהלך מבצע צוק איתן פנה המשרד לשירותי דת למשרד האוצר ולרשות חירום הלאומית, אך הושב ריקם.

סגן השר, הרב בן דהן הוסיף ואמר כי "הבטחנו וקיימנו. העדר שירותי דת בעת חירום הוא מצב בלתי מתקבל על הדעת, במהלך מבצע 'צוק איתן' הבטחתי לתושבי הדרום שאפעל להביא תקציב למיגוניות וב"ה אני שמח לבשר להם שהצלחתי. בעז"ה אני מקווה שהם לא יצטרכו להשתמש במיגוניות בעתיד."

עוד הוסיף סגן השר: הודות לפעילות מהירה של צוות המשרד, פרסמנו קול קורא לבקשות תמיכה חריגות שנועדו לענות על הצורך במיגוניות לבתי כנסת הנמצאים באזור עוטף עזה, שדרות ומקומות נוספים.