סערת 929: הסופר ארי אלון פוטר מהמיזם

אחיהם של הרב בנימין אלון והרב מרדכי אלון פוטר לטענתו מהמיזם בשל התכנים הפרובוקטיביים שכתב. הנימוק: אלון פגע ברבנים וסירב למתן את דבריו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/01/15 20:25 יב בטבת התשעה

סערת 929: הסופר ארי אלון פוטר מהמיזם
לוגו, צילום: לוגו

סערה סביב מיזם התנ"ך '929': אחד הכותבים בפרויקט, הסופר ארי אלון, אחיהם של הרב בנימין אלון והרב מרדכי אלון טען בדף הפייסבוק שלו שפוטר מהפרויקט על ידי הרב בני לאו בשל תוכן הדברים שלו.

לדבריו, הרב לאו הודיע לו כי בשל הביקורת הציבורית הרבה יש צורך ב'צינון הטמפרטורה' וכי הוא לקח על עצמו את תפקיד מכבה האש. פיטוריו של אלון גרמו לסערה גדולה בקרב הכותבים החילונים במיזם כשטענות נשמעו כנגד כניעה לרבנים 'הקיצוניים'.

הטריגר לפיטורין היו דבריו של אלון על המבול שם כתב ש"רבנים שטופי זימה בראו את אלוהי המבול". בדברים אלו הוא פגע במכוון בכבודם של אנשים דבר שאסור על פי כללי הפרויקט. הביטוי נמחק מהפוסט באתר ולטענת אלון אף לא היה שם מלכתחילה. אלון טען במהלך סוף השבוע כי הוא יעבור לכתוב באתר אחר בשם "פארק אבניו 929" אך בינתיים לא ברור במה מדובר.

הרב לאו הגיב לדברים דרך ד"ר תומר פרסיקו, שניסה להיכנס לעומק הדברים, לטענתו, הוא לא פיטר את אלון אלא ביקש ממנו למתן את דבריו כשכתב ש"רבנים שטופי זימה בראו את אלוהי המבול". בדבריו אלו הוא פגע במכוון בכבודם של אנשים דבר שאסור על פי כללי הפרויקט. הביטוי נמחק מהפוסט באתר ולטענת אלון אף לא היה שם מלכתחילה. הרב לאו אמר כי אלון סירב למתן את דבריו ולכן נאלץ להפסיק את כתיבתו בפרויקט.

כזכור, בשבוע שעבר חשפנו לראשונה ב'כיפה' על פרויקט 'תתקכ"ט' שיעלה ביום א' ויהיה גרסה מפוקחת ומצונזרת על ידי רבני מכללת הרצוג שיסננו את התכנים מכפירה ומתכנים פרובוקטיביים. המיזם הזה תוכנן זמן רב מראש ולא כוון באופן ישיר לגל הביקורת העכשווי אך עיתוי הפרסום שלו בעייתי מבחינת יחסי הציבור של המיזם כשהוא מצטייר בעיני המבקרים 'ככניעה' ללחץ הרבני.

המיזם בכלליותו גרר ביקורת נוקבת מרבנים רבים, כשהנוקבת שבהן הייתה של הרב אבינר שכינה אותו 'תנ"ך בגובה ביוב'. לרוח דבריו הצטרפו רבנים נוספים, הרב אפרתי והרב אמנון בזק שביקרו אף הם את רוח הדברים.

פנינו לרב בני לאו בכדי לקבל את תגובתו אך עד לעת פרסום הכתבה היא לא נתקבלה