אורי אריאל לרב אבינר: אין תחליף למפלגת הציונות הדתית

שר הבינוי אורי אריאל מגיב למאמרו של הרב שלמה אבינר. לדבריו, ההקפאה המדינית היא חרפה ואסון, אך הדבר לא מוריד מיכולות המפלגה ומההישגים בכנסת הקודמת

חדשות כיפה השר אורי אריאל 23/12/14 13:44 א בטבת התשעה

אורי אריאל לרב אבינר: אין תחליף למפלגת הציונות הדתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

קראתי בצער את דבריו של הרב שלמה אבינר שליט"א, שגם כלל כאילו ציטוט שלי שלא היה. הרב טען כי אנחנו בבית היהודי (הסיעה שמורכבת משתי המפלגות: "האיחוד הלאומי - תקומה" ו"המפד"ל החדשה") לא אומרים את האמת לציבור וכי ויתרנו על ערכי הציונות הדתית.

אבקש להעמיד דברים על דיוקם. אכן, אחטא לאמת אם אגיד שהצלחנו בכל מהלך ובכל פעולה שעשינו בממשלה ובכנסת הנוכחית. לא כך. אבל אני רואה את עצמי, וכך גם חברי לבית היהודי, רואים את עצמם ומאמינים באמת בלב שלם כי אנחנו משתדלים להיות שליחים נאמנים למען כל הערכים החשובים לציבור הדתי לאומי, על כל חלקיו, ובראשם עם ישראל בארץ ישראל לאור תורת ישראל.

במהלך הכהונה הנוכחית נלחמתי, ונלחמו גם חברי בסיעה, למנוע בגופנו עשרות (בלי הגזמה) חוקים אנטי יהודיים שסותרים לחלוטין את ההלכה היהודית ומטרתם להפוך את ישראל למדינה פחות יהודית והצלחנו. בלמנו עשרות חוקים בעייתיים ביותר, לעיתים בשקט ולעיתים בקול.

כך למשל, עצרנו את החקיקה בנושא הגיור שהייתה עלולה חס ושלום לפגוע פגיעה אנושה ברבנות הראשית ולהכניס את הרפורמים בדלת האחורית. במקום זאת הבאנו החלטת ממשלה טובה לאין ערוך. חשוב לזכור כי מוטלת עלינו החובה למנוע את ההתבוללות ואנחנו חייבים למצוא פתרונות כדי לא להגיע למצב שחוסר מעש מצידנו יביא להתבוללות כאן בארץ הקודש.

גם חוק הפונדקאות לא אושר ובע"ה לא יאושר. עצרנו חקיקה שמטרתה העמדה לדין משמעתי של רבנים, נישואין לבני אותו מין, חוק "החולה הנוטה למות" (מילים מכובסות להתאבדות באישור המדינה) הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ועוד ועוד. כמובן שנמשיך לפעול נגד חוקים מעין אלו, שמנוגדים להלכה, גם בכנסת הבאה.

אני מכיר את חבריי בסיעה ויודע כי הם מאמינים ופועלים לשמירה על יהדותה של המדינה ולחיזוק הזהות היהודית שלה ולא להיפך. עם ישראל אינו עם גדול ואין לנו את הפריבילגיה לוותר על יהודים.

ההקפאה השקטה שממשיכה לצערנו גם בימים אלו ממש היא חרפה ואסון לא רק בטווח הקצר של מניעת הבנייה אלא גם בטווח הארוך, כיוון שחוסר תכנון היום לא יאפשר לנו לבנות גם בעתיד. לא השלמתי לרגע אחד עם הקפאת הבנייה ואני לא מקבל אותה גם היום. אנחנו מבצעים מהלכים שונים כדי לסיים אותה אך לצערי כוחנו עדיין לא מספיק גדול בתוך הקואליציה כדי למנוע את ההקפאה.

עם זאת כן הבאנו להגדלת הבנייה ביהודה ושומרון על ידי שיווקים של אלפי יחידות דיור. אנחנו ממשיכים להעביר תקציבים להתיישבות ביהודה ושומרון ולא רואים כל סיבה להתנצל על כך. אנחנו ציוניים במלוא מובן המילה ונמשיך לשמור על העם התורה והארץ.

לציבור הדתי לאומי יש מפלגה והיא האיחוד הלאומי-הבית היהודי

הכותב הוא שר הבינוי ויו"ר האיחוד הלאומי-תקומה