עשרות ערבים עיבדו אדמות בתוך שטח היישוב נוקדים

במסגרת מה שנראה כניסיון לפרובוקציה, חדרו כ-30 ערבים לתוך השטח של נוקדים, בפאתי המכינה הממוקמת ביישוב, והחלו לעבד אדמה. התושבים חוששים מניסיון לאיסוף מידע שיסתיים בפיגוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 12:39 ל בכסלו התשעה

עשרות ערבים עיבדו אדמות בתוך שטח היישוב נוקדים
שני עשור - סוכנות תצפית, צילום: שני עשור - סוכנות תצפית

עשרות ערבים חדרו הבוקר (ב') לתוך שטח היישוב נוקדים, והחלו לעבד חלקה הגובלת במכינת נוקדים, בגן ילדים ובמוסד חינוכי, במסגרת מה שנראה כרגע כניסיון לפרובוקציה מצד הפלסטינים.

"הם חרשו בשטח צמוד לקראוונים בהם גרים משפחות עם ילדים ולמכינה הקדם צבאית", מספר אמיר איגרמן, המנהל החינוכי של מכינת נוקדים ל'כיפה'. “הגיעו 2 טרקטורים עם 40 פלסטינאים. הם באו לעשות פרובוקציה או לתכנן משהו חס וחלילה, והחלו לחרוש צמוד לבית של משפחה. אנחנו בתקופה של חופש וילדים משחקים על אופניים בחוץ. שום דבר לא הפריע להם לעשות משהו. פשוט ביזיון".

(צילום: סוכנות תצפית)

מדובר בשטח הצמוד ליישוב, שמעולם לא עובד לטענת התושבים, ומעובד כעת באישור המת"ק. לדברי התושבים, הם מפחדים מחזרה על מקרה משפחת פוגל באיתמר, שם המחבלים עסקו באסיפת מידע תוך מסיק זיתים בשטח היישוב.

"אני גר כאן שבע שנים ומעולם השטחים לא נחרשו. פתאום ביום בהיר מותר להם להגיע לתוך שטח היישוב? כולנו מכירים את הסיפור של משפחת פוגל, ולפני הפיגוע המחבלים אספו מודיעין בעזרת מסיקת זיתים", מספר איגרמן. “הפלסטינים ישבו על השב"מ והסתכלו על היישוב. הסתובבו שלושה מטרים מהבתים. נאמר לי שאחד מהם הוא יו"ר החמאס באזור והוא שארגן את הסיפור".

(צילום: שני עשור - סוכנות תצפית)

"הם באו לעורר פרובוקציות. זה ברור. אנחנו ישוב טוב, שומר חוק, ואף אחד לא עשה פרובוקציות ולכן האירוע נגמר בשקט אבל זה פשוט בושה. הכל עובר חלק אבל יכולים להיכנס מחבלים לתוך היישוב ואף אחד לא עוצר אותם”.