חילול השבת נמשך: משרד התחבורה אישר 91 נסיעות נוספות בשבת

חברת סופרבוס החלה להפעיל נסיעות ה´גולשות´ לתוך השבת בניגוד לחוק באשכול קווי העמקים. האוטובוסים נכנסים גם לריכוזים דתיים. סופרבוס בתגובה: "הקווים פועלים בהתאם לסטטוס-קוו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 10:47 ל בכסלו התשעה

חילול השבת נמשך: משרד התחבורה אישר 91 נסיעות נוספות בשבת
cc by Yossi.malki, צילום: cc by Yossi.malki

לאחר שמשרד התחבורה טען שאנשיו פועלים לתקן את הליקויים הנוגעים ל'גלישת' קווי אוטובוסים לתוך השבת, מתברר כי ההפך הוא הנכון.

משרד התחבורה אישר לחברת סופרבוס החל מסוף השבוע שעבר להפעיל קווי תחבורה ציבורית גם בשבת, כשמדובר בלפחות 91 נסיעות שגולשות לתוך השבת, כך מתפרסם באתר news1. זו הפעם הראשונה מאז החלה סופרבוס לפעול, ב-2002, להפעיל גם תחבורה ציבורית.

הפעלת הקווים נעשית במסגרת הפעימה הראשונה של אשכול העמקים, באזור עפול, קריית טבעון, יקנעם, חיפה ומקומות נוספים, כששני שלישים מהנסיעות מתבצעות בריכוזי אוכלוסין יהודיים, מקצתם גם באזורים דתיים, בין היתר היישוב הדתי שדה יעקב ו יופעלו שתי נסיעות בשני הכיוונים.

לידיעות נוספות בנושא:

- משרד התחבורה התיר לעשרות קווים לגלוש לתוך השבת

- הרב לאו לשר התחבורה: מנע חילול שבת בתחבורה הציבורית

כזכור, לפני כחודש פורסם כי עשרות קווי תחבורה גלשו לתוך השבת בעקבות השינוי לשעון חורף. אז התחייבה הרשות לתחבורה ציבורית לעדכן את מועדי הנסיעות, אך בפועל הדבר נעשה רק בצורה חלקית. כעת מתברר כי משרד התחבורה מקדם מדיניות חדשה המנוגדת לחוק ולסטטוס קוו, בו מוספים אלפי נסיעות בשבת.

משרד התחבורה מכחיש את מדיניות זו, אך בפועל אמורים להתווסף בקרוב גם קווים חדשים שיפעלו בשבת ממרכז הארץ, בעיקר ביישובים ערביים, אך החוק הקיים אוסר גם הפעלה שכזו, ומגביל אותה אך ורק לשעון קיץ החל מהשעה 17:00.

בתחילת חודש דצמבר שלח הרב הראשי מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו דרש שהנושא יתוקן. “נושא התחבורה בשבת עולה לדיון לעיתים קרובות", כתב הרב לאו. “המפקח על התעבורה הוציא הנחייה הקובעת כיצד יש להתייחס לפעילות של תחבורה ציבורית ביום שישי ובמוצאי שבת. ביום שישי יש להקפיד על כך שמפעיל הנסיעה יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה, לזמן שהנסיעה תגיע לתחנת היעד הסופית שלה כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, ובמוצאי שבת זמן הנסיעה הראשונה יקבע כחצי שעה לאחר צאת השבת. הזמנים הקובעים לצורך עניין זה הם מועדי כניסת השבת ויציאת השבת שפורסמו על ידי הרבנות הראשית לישראל".

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס פועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה, למסלולים שנקבעו מראש ובכפוף לכללים שקבע המשרד בתנאי המכרז. קווי התחבורה המופעלים בשבת, לנוחיות תושבי המגזר הערבי והדרוזי, רק באיזורים שקבע משרד התחבורה ובהתאם לסטטוס-קוו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן