קבר יוסף: באו להדליק נרות חנוכה וגילו כי המתחם הושחת

1500 איש הגיעו במהלך הלילה לקבר יוסף לרגל חג החנוכה. עם הגיעם למקום גילו המתפללים כי בוצע במתחם וונדליזם קשה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 08:55 ל בכסלו התשעה

קבר יוסף: באו להדליק נרות חנוכה וגילו כי המתחם הושחת
דוברות מואז שומרון, צילום: דוברות מואז שומרון

לאחר יותר מחודש ללא מתפללים יהודים במקום, הגיעו הלילה למעלה מאלף חמש מאות מבקרים ישראלים למתחם קבר יוסף שבשכם. עם הגעתם למקום, גילו המתפללים כי חיבלו במערכת החשמל, שברו מנורות ופלורסנטים. ובכל המתחם שורר חושך.

עם הגעתם למקום, המארגנים הרימו בלון תיאורה לאוויר, ניקו, סידרו והפכו את המתחם למקום ראוי לתפילה עבור אלפי המבקרים שהגיעו במהלך הלילה.

למקום הגיעו כוחות צבא רבים ביניהם מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר, מח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר, קצין הגמר שומרון אליצור טרבלסי, הרב מרדכי גרוס גאב"ד "חניכי הישיבות" מבני ברק, ראש מועצת בית אריה אבי נעים, משפחתו של יוסף לבנת הי"ד, אשר נרצח בקבר יוסף ב-2011 וחייל סיירת צנחנים מיצהר אשר לחם ונפצע במבצע צוק איתן.

(צילום: דוברות מואז שומרון)

את נרות החג הדליקו יחד מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר ומח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר. אל"מ שי קלפר הדגיש באירוע: "הכניסה לשכם ולקבר יוסף חשובה לנו, אנחנו מאבטחים אותה על מנת לשמר חופש פעולה מבצעי וגם לאפשר ביטחון למי שנכנס לכאן. אנו עושים א זה אחת לתקופה, ועושים את המיטב כדי לאפשר זאת".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן :"היום, נר שישי של חנוכה, גילינו כאן ונדליזם קשה: שברו פלורסנטים, הרסו את מנורת התמיד ושוב פגעו במקום הקדוש הזה. כאב גדול לראות זאת במיוחד בחג החנוכה".

"עם זאת, הדלקנו כאן יחד עם צה"ל וההתיישבות את נרות החנוכה כאן על הגג של קבר יוסף. אנו בטוחים כי בניגוד לכניסתנו לכאן היום כגנבים בלילה, אנחנו נזכה להיכנס כאן בצורה מלאה עם דגל ישראל על המקום הזה, כל הזמן. אנו מאחלים כי נתחזק יחד עם כוחות צה"ל וההתיישבות לעוד בנייה, עוד התיישבות, עוד יישוב עד שהאור יידחה את החושך".

דגן והמארגנים הודו למח"ט שומרון אל"מ שי קפלר ולקצין הגמר שומרון אליצור טרבלסי על השיתוף הפעולה ואבטחת המקום במהלך הלילה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן