תקומה והבית היהודי מתקוטטים על מנדט

בויכוח שנראה כמעט ילדותי טוענים בבית היהודי כי השריון השלישי של תקומה הינו במקום ה-15. באיחוד הלאומי מתעקשים כי מדובר במקום ה-14. מי צודק? לנפתלי בנט הפתרונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 18:12 כט בכסלו התשעה

תקומה והבית היהודי מתקוטטים על מנדט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הויכוח הופך לילדותי. יממה אחרי שמרכז תקומה אישר את האיחוד בין הבית היהודי לתקומה, מתברר שהאיחוד עדיין לא מושלם, בשל ויכוח מגוחך על מנדט אחד.

בשבועות האחרונים מסרו הן מקורות בתוך הבית היהודי והן בתוך האיחוד הלאומי כי השריון השלישי של תקומה יהיה במקום ה-14, אך היום, טוענים בבית היהודי שמדובר במקום ה-15, וכי נפתלי בנט לא יזוז מעמדותיו.

מדובר על ויכוח ילדותי אומנם, אך מהותי למדי, שכן ייתכן מאוד כי בסופו של דבר המקום ה-15 לא יהיה ריאלי, ואם האיחוד הלאומי יקבלו אותו, בפועל הם עלולים לאבד מנדט. מנגד, טוענים בבית היהודי שמדובר בעניין עקרוני, ושבאיחוד הלאומי מכירים את המספרים.

בשיחה עם הגורמים השונים בבית היהודי עולה כי גם בתוך המפלגה לא ברור איזה מקום ישוריין לתקומה, כשחלק מהגורמים טוענים שמדובר במקום ה-14, וחלק במקום ה-15. הפתרון? לנפתלי בנט הפתרונים.

כך או כך, כנראה שבסוף הדברים יגיעו לידי מיצוי, כשאחד מהצדדים יאלץ לוותר על מנדט לטובת הצד השני, לא לפני שהציונות הדתית תיגרר כפי הנראה לויכוח של שבוע נוסף, על מנדט אחד, שנודד בין הצדדים.