גילית חומסקי פרשה מוועדת פרס לנדאו

לאחר שועדת פרס לנדאו התכנסה בשנית והחליטה כפי הנראה להעניק את הפרס ליצחק לאור, פרשה גילית חומסקי מהוועדה. מפעל הפיס: הוועדה פורקה בעקבות פרישתה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 14:07 כט בכסלו התשעה

גילית חומסקי פרשה מוועדת פרס לנדאו
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

הסערה סביב מתן פרס לנדאו של מפעל הפיס ליצחק לאור. לאחר איומים על גילית חומסקי בעקבות התנגדותה למתן הפרס ללאור, בעקבות עדויות מנשים שהוטרדו מינית על ידי המשורר, פרשה הבוקר חומסקי מוועדת פרס לנדאו, זאת מכיוון שחברי הוועדה הכריעו כפי הנראה לאפשר מתן הפרס למשורר.

כזכור, לפני כחודש חשפה חומסקי כי מכיוון שהתנגדה למתן הפרס למשורר יצחק לאור, היא קיבלה איומים על חייה, זאת מכיוון שפורסם שההחלטה על מתן הפרס למשורר התקבלה פה אחד חרף התנגדותה. "עפו עלי כולן בהנהגת כמה מתלוננות נגד לאור, שאני באמת מבינה את מצוקתן, אני חשבתי שלא צריך להעניק לו את הפרס ורגישותן היא לחלוטין מובנת. אבל, באותה נשימה אני אומרת, שכשהתפרסם הפרס לא הייתי מול המחשב... הופצו נגדי פשקווילים. הכותרת היתה 'גילית חומסקי את תומכת אונס'”, סיפרה ברדיו גלי ישראל.

בעקבות החשיפה, התקיים דיון נוסף בוועדת הפרס, בו התכנסו שלושה מהשופטים ותמכו במתן הפרס ללאור וחומסקי נשארה בדעת מיעוט. מכיוון שחומסקי ראתה שמסתמן כי לאור עומד לקבל את הפרס פרשה מן הוועדה, כך מתפרסם היום בוואלה.

תגובת מפעל הפיס: "ועדת השיפוט לפרס לנדאו לשירה התפרקה לאור החלטתה של גב' גילית חומסקי לפרוש מהוועדה. הנושא יובא לדיון הדירקטוריון שיחליט על המשך צעדים בנושא. יובהר כי בשלב זה אין זוכה בפרס לנדאו לשירה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן