היום שאחרי: התחרות בפריימריז מחריפה

בעקבות החלטת תקומה על ריצה משותפת עם הבית היהודי, נותרו לעשרות המועמדים בפריימריז הבית היהודי רק מקומות בודדים עליהם יתחרו זה בזה. הסיכויים להיבחר למקום ריאלי קלושים. כך תיראה רשימת הבית היהודי לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 11:04 כט בכסלו התשעה

היום שאחרי: התחרות בפריימריז מחריפה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נפתלי בנט ואורי אריאל מיהרו להציג פנים מחוייכות למצלמה ולהכריז על איחוד המפלגות לרשימה אחת בבחירות לכנסת הקרובה. אך יש מי שפחות שמח הבוקר- המתמודדים בפריימריז של הבית היהודי.

הסקרים האחרונים מעריכים כי הרשימה המאוחדת תזכה ל - 15-16 מנדטים. מספר מנדטים גבוה יותר מזה של שקיבלה המפלגה הבחירות האחרונות, שלא לדבר על הקדנציות הקודמות. מספר המנדטים הגבוה עורר את תאבונם של מתמודדים רבים הצפויים להשקיע מאות אלפי שקלים בניסיון להבטיח את מקומם ברשימה לזכות לתואר המיוחד - חבר כנסת. נכון להיום, ישנם 44 מתמודדים על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה. בתוכם חברי כנסת מכהנים, עסקנים פוליטיים, אנשי תקשורת והרבה מאוד אנשים אנונימיים לחלוטין. האיחוד עם תקומה מבטיח לחברי תקומה שריונים ברשימה, מה שכמובן יבוא על חשבון המקומות הפנויים למתמודדים בפריימריז של הבית היהודי.

מה שהמתמודדים לא לוקחים בחשבון הוא מספר המקומות הפנויים הנמוך ברשימה עצמה, המותירה רק מקום אחד פנוי בחמישיה הראשונה (ומקום נוסף לאישה), וכך גם בחמישה השניה. בחמש עשרה המקומות הראשונים ישנם רק ארבעה מקומות פנויים עבור המתמודדים, ועוד ארבעה שריונים נוספים לנשים. לתוכם יש להכניס מתמודדים ותיקים כמו ח"כ ניסן סלומינסקי, ח"כ אורי אורבך ועוד. מה שמותיר בספק את סיכוייו של מתמודד חדש להתברג לרשימה, ואת כוחם של עשרות אלפי האנשים המתפקדים כעת למפלגה.

הרשימה המלאה: