חברי תקומה הכריעו: אחדות עם הבית היהודי

חברי מרכז תקומה הכריעו כי האיחוד הלאומי ירוץ יחד עם הבית היהודי בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 20/12/14 23:10 כח בכסלו התשעה

חברי תקומה הכריעו: אחדות עם הבית היהודי
יחצ, צילום: יחצ

חברי מרכז תקומה הכריעו הלילה (א') כי מפלגת האיחוד הלאומי תרוץ יחד עם הבית היהודי בבחירות הקרובות. לאחר שעות של דיונים סוערים, הצביעו חברי המרכז והכריעו את הכף לטובת אחדות בין המפלגות.

בבחירות הקרובות ירוצו תקומה יחד עם הבית היהודי, כשבמקומות ה - 2, 9, 14, ו-18 ישובצו מועמדים מטעם האיחוד הלאומי. בנוסף, הוחלט כי המפלגה תמשיך לשמור על מסגרת מפלגתית עצמאית בתוך הרשימה המשותפת, בניגוד לקריאה לאחדות מוחלטת בבחירות הקודמות.

בפתח ההצבעה אמר השר אורי אריאל: "יכולנו להביא לכם הסכם חתום ולבקש תאשרו או שלא תאשרו. זה עובד ככה ביש עתיד של יאיר לפיד וגם בתנועה של לבני או אצל ליברמן. חשוב לי להבהיר כאן שאני אקבל כל החלטה שיחליט המרכז ואני אתגייס לכל משימה שתוחלט על ידי המרכז".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1220201435604.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/122120142582.mp4[/embed]

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, שהודיע כי הוא מוותר על השריון מטעם מפלגת "תקומה" ומתמודד בפריימריז בירך על ההחלטה שהתקבלה במרכז מפלגת תקומה: "אני שמח שהשיקול הציבורי וטובת עם ישראל גברה הערב וחברי בתקומה החליטו לתמוך באיחוד עם הבית היהודי".

"בזכות האחדות הזאת, הציבור בעזרת ה' יישאר מלוכד וגדול ובכך נצליח להתמודד עם האתגרים הבאים העומדים לפנינו בכנסת הבאה, לשמור על אחדותה של הארץ ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. מדובר בצעד חשוב לגוש הימין, שיישאר בעזרת ה' גדול וחזק בבחירות הקרובות וירכיב את הממשלה הבאה", אמר הרב בן דהן.

חבר הכנסת יוני שטבון, ראש מטה ההסברה של מפלגת העם איתנו (מפלגתו של אלי ישי), התייחס להחלטת מרכז תקומה ואמר כי "מכבדים את ההחלטה, אך לא מצרים עליה. הולכים קדימה בכל הכוח, דתיים לאומיים, חרדים ומסורתיים - והעם איתנו".

שטבון הוסיף כי "העם רוצה אחדות בין אשכנזים, ספרדים, דתיים לאומיים, חרדים ומסורתיים. העם רוצה לשאת בגאון את ערכי התורה ומורשת ישראל, העם רוצה רווחה לשכבות החלשות. זו הבשורה שלנו, איתה נלך קדימה. בעוד שלושה חודשים, יגלו כולם שהעם איתנו היא הפתעת הבחירות"

יגאל דילמוני, סמנכל מועצת יש"ע ומתמודד מוביל בפריימריז בבית היהודי ברך על החלטת האיחוד הלאומי לבחור באחדות ולהשאר יחד בבית יהודי גדול. "אני מברך את חברינו מהאיחוד הלאומי על ההחלטה החשובה להמשיך יחד עם הבית היהודי ולשמור על האחדות ושיתוף הפעולה בציונות הדתית. רק יחד נוכל להשיג מפלגה גדולה עם יכולת השפעה חזקה יותר על הממשלה הבאה".

"כבר בתחילת משבר הפילוג קראתי לאחדות, אני מאמין באחדות, בבית יהודי גדול ובכוחות משולבים איתם ננצח את השמאל ונחזק את המחנה הלאומי", אמר דלמוני.